Våga vägra curling? 😁😇

Magsjukan har drabbat ägarna till vår flyktingförläggning i Sävedalen. Herr Make flyr till Stocken, tonåringarna flyr till kräftskiva i Långedrag med ståplats hela natten. Och jag…..jag flyr med Liza hem till mammi och pappi. Förvandlas från fru Grell till fröken Ohlsson i samma sekund som jag kliver över tröskeln och blir så där härligt bortskämd och ompysslad som man troligen bara kan bli av sina föräldrar. Samtidigt som jag är tacksam för deras omsorg om mig/oss konstaterar jag också att de lyckas med bedriften att förmedla den känslan till mig utan att ”curla”, ett begrepp som inte existerade hos the Ohlsson family när jag växte upp. Uppenbarligen funkade det utmärkt utan curling 😁. Vad kommer det sig då att vår generation bedriver curlingverksamhet 24/7? Har du svar på den frågan så vänligen ring mig. Är vaken hela natten och väntar på att agera Taxi Grell AB för transport till Hotell Grell AB som även verkar i samma lokaler som Restaurang Grell AB. Alltid nattöppet. Ypperlig service.
Over and out.

20130818-004708.jpg
Heja Murre & Burre!!! 👍💙💗😍

Kommentera

