Storleken spelar roll

Idag har vi testat Divas flygbur. Köpte en oversized bur till älsklingen som väger 7,5 kg. Buren hon har fått passar till en hund upp till 22 kg, typ en schäfer 😁. Får panik när jag tänker på att hon ska sitta själv ett dygn och längta efter matte i en liten trång konservburk….i mörkret….i kylan…utan mat & vatten….och leksaker…och kärlek 😢. Undrar om de har hundpsykologer i ZA? Eller ännu bättre; mattepsykologer? Damen på flygbolaget snörpte på munnen och sa i förtäckta ordalag att jag skulle skärpa mig och att de minsann flög cirkusdjur över hela världen men det skiter ju jag i. Nu snackar vi om MIN hund!!!!
Tryckte in både hund och 10 åring och sprayade in lugnande feromoner (hundens egna lugnande hormoner) som finns att köpa på burk. Hoppades att det skulle hjälpa mot en rastlös tonåring….men icke. Hon blev bara mer speedad. Funderar på om det hjälper en resfebrig överaktiv mamma i sina bästa år? Ska nog ta och testa en dos. 😲

20130821-155833.jpg

20130821-155851.jpg

2 thoughts on “Storleken spelar roll

  1. Ok om du åker med ett bra bolag, typ Tuifly finns det både ljus och värme i cargo där hundarna sitter! Men läskigt är det allt…

Kommentera

