Morgonpromenad

Mitt lokalsinne är nog min sämst utvecklade förmåga 😁 och lämnar mycket övrigt att önska. Är man dessutom gift med er kartmissbrukare blir det tyvärr switch-off läge på hjärnan när han är med. Detta ställer till det för mig när jag ska ut och promenera i nya omgivningar med Diva. Antingen blir det x min rakt fram och x min LIKA rakt tillbaks. Ett annat alternativ är 20 varv runt kvarteret med risk för att grannarna ringer polisen och berättar att det är en galen kärring som stryker omkring i området. Eva och jag promenerade ofta på det sättet i Sävedalen när Liza var liten. Runt, runt, runt så att jag hade nära hem om hon ringde. 😃. De första dagarna här körde jag runt-runt metoden men nu efter en veckas promenerande har jag blivit lite mer våghalsig så idag körde jag en 50 minuters morgon promenad lite huller om buller. Du kan alltid orientera dig med att titta på berget säger Gurra. Vadå berg??!!! Det är ju berg överallt! Dessutom måste jag hela tiden titta på marken för att undvika eventuella festmåltider för Diva. Idag högg hon en dubbel ost/skink sandwich som någon vänlig själ hade ”tappat” i gräset. Grrrrr 😡 Hon och jag har en pågående maktkamp angående detta och den tänker jag vinna! 👍
Hur som helst är vädret så mycket bättre och promenaderna ljuvliga. Strålande sol och runt 20 grader idag. Perfekt enligt min smak! Här är bilder från dagens morgon aktivitet:

20130904-082556.jpg

På vår gata

20130904-082633.jpg

Afrikanska träd enligt barnen…

20130904-082721.jpg
Ett av bergen som jag fått order att orientera mig efter

20130904-082817.jpg
Och ännu fler berg att naturorientera sig efter. Alla ser precis likadana ut enligt mig. Vackra att se på men värdelösa att orientera sig efter. Sorry Göran. Sorry Tobbe.

2 thoughts on “Morgonpromenad

  1. Tjänare Karusellare
    Du lär dig sikkert Marie,. att hitta hem för eller
    senare. allt bara bra här hemma, mormor har börjat packa
    för resan på lördag…
    prognosen ser god ut ca 27–28 grader og sol med lite regn
    var uppe på stocken igår og hämtade min kvarglömda mobil…
    allt väl där
    tidigt i bingen idag , skall ut med cabben kl 0400 imon
    Krama la familia
    mormor og morfar

Kommentera

