Fredagsuppdatering

Sitter för tillfället på på en enorm shopping mall och väntar på Viktor och Göran som shoppar. Varför sitter jag still och inte shoppar? Jo jag vaknade i morse med världens Bonnie Tyler röst och det river och sliter rejält i halsen. Känner mig lite sjuk……………:(….host, host. Göran åkte och köpte medikament till mig som jag preppade mig med så för tillfället är jag på benen full med odefinierbara substanser som gör susen. Han hittade ett fantastiskt spray som man sprayar ner i halsen och vips så försvann allt det onda. Helt bedövad. Kan knappt prata. Men jag slipper ha ont. Det verkar inte för evigt så det är snart dags att ta sig till sängen igen. Anna (städerskan) var inne och daddade med mig imorse så jag kände det var säkrast att inte stanna hemma med henne.

Förvånad över shoppingutbudet. Så mycket fina affärer. Både kläder och framförallt inredning. Och då pratar jag inte afrikansk inredning utan mer kontinental. Vill gärna köpa allt men inser att det blir svårt att släpa med sig hem. Rena rama tortyren att gå och kring och titta på allt fint utan att köpa något. Bra karaktärsträning. Nu ska jag inte vara för gnällig för jag har faktiskt shoppat lite; en sax, en konservöppnare och två örngott. :S. När vi var här i julas köpte jag faktiskt med en enorm champagnekylare hem. Så allt är möjligt. Liiiiiite grand kan jag nog klämma ner.

Internet i hemmet dröjer. TIA (This is Africa…..). Det blir nog klart vilken månad som helst….om vi har tur. Också det bra karaktärsträning….och tålamodsprövande. Tilda stackarn som faktiskt pluggar på distans och är beroende av datorn till skolan börjar få lite lätt panik. Vi andra ska ju bara finsurfa…..och vi har ännu mer panik…..hihihihi. Skämt å sido funkar livet faktiskt ganska bra utan 24/7 tillgänglighet. Eller..???

Till helgen har vi planerat besök i Cape Town på lördag (det är dags att ta sig an Taffelberget) och vingård på söndag. Men lite droger är allt möjligt :). Håll tummarna.

 

 

 

One thought on “Fredagsuppdatering

  1. Hej på er Grellare
    Skönt att ni börjar känna er som hemma..
    Nu har vi kommit hem efter en härlig vecka i Benidorm,
    med Åsa,Stella og Visstor.
    Mycket trevligt har vi haft tillsammans as usual,.
    27-29 grader hela tiden, gött i havet ca 24–25 gr
    Till helgen åker vi upp till stocken og klipper mattan ,rensar upp efter fruktträden,
    plus lite annat smått og gott….
    nxt week åker jag med grabbarna boys till scotland, för 5 dagars whiskey provning ute på
    Islay, vi har vår bas i Bowmore denna gången….
    skall bli gott
    Kramar till er alla från oss
    Mormor og Morfar

Kommentera

