Vardag

Idag är första dagen vi har riktig vardag här. Alla tre kidsen är i skolan och vi är hemma. Jag har åkt på en riktig dunderförkylning så jag har legat i soffan och läst hela förmiddagen. Helt ok det med. Har fördjupat mig i ”Winemaking in the Winelands”. En vit fläck på min karta som jag har för avsikt att färglägga. 😃

I lördags testade vi oavsiktligt överfallslarmet 😁. På våra nyckelknippor har vi dosor med 4 knappar. Den RÖDA knappen är larmknappen som går till vaktbolaget. I lördags när ”några” trötta mountainbike åkare skulle öppna vår garageport råkade dessa ”några” trycka på fel knapp. Efter ett par minuter ringer det på ytterdörren och där står mr Macho Himself, ni vet typen ”jag-ville-bli-polis-men-kom-inte-in-på-polishögskolan-så-jag-blev-dörrvakt-på-Valand-istället”. I full stridsmundering,(armékläder, skottsäker väst, vapen och stridshjälm) som om han kört vilse på väg hem från Irakkriget undrade han vad som pågick i huset. Nästan så att vi blev lite byxis 😨. Men skönt att veta att det fungerar. Vi var tvungna att lämna det hemliga lösenordet till honom och när han fått det lommade han iväg. Troligen besviken över att han inte fått lite mer action denna lördagseftermiddag och fått möjlighet att använda sin utrustning. Med alla dessa säkerhetsarrangemang känner jag mig inte det minsta otrygg i huset. Jag känner nästan att det är lite överdrivet. Mamma, bara så att du vet så är vi inlåsta i ett rejält kassaskåp. Med en testosteronstinn vakt ett par minuter bort. Du behöver inte vara orolig för oss!
Som pricken över i:et har vi denna skylten på huset.

20130916-140140.jpg
Konyi, det finns en stor marknad för hundar som Brutus här! Vi låtsas för tillfället att Diva är en Brutus. Vi har sagt till henne att hon är en mycket farlig vakthund. Hon kommer bli schizofren 😳. Fast å andra sidan; vem behöver en vakthund när man har mr Pitbull som säkerhetsvakt?

Idag kl 18 ska Viktor testa att spela med universitetets vattenhockey lag. UTAN Speedos! (Fast med sina vanliga badbyxor). Hoppas han inte blir tråkad för sina gula fotbollsshorts/badbyxor. The swiiiiiide! Yeah! Vi blir nog tvungna att rätta oss i ledet och köpa ett par svarta Speedos. Jag får rysningar. 😖

Kommentera

