Morgonro

20130918-114948.jpg
Barnen har gått till skolan och här sitter jag under fårskinnspläden och morgonmyser. Förkylningen är bättre och de senaste dagarna har det varit lite varmare i huset. Halleluja! Nu vänder det snart!
När man har mycket tid kan man fundera över stora existentiella 😁 frågor. Som t.ex VARFÖR alla hotellsängar utomlands är stenhårda? Jag tror jag hade kunnat göra mig en förmögenhet på att exportera mjuka hotellsängar som tillgodoser oss kinkiga svenskar….och tyskar till de stora turistresmålen. Men det verkar tråkigt så det struntar jag i. Sängarna i huset utgör inget undantag. Som att ligga på ett betongfundament. Vaknar ledbruten varje morgon. Dessutom är standardsängarna 1.80 långa vilket gör att man alltid har en del av kroppen utanför. Inte obekvämt men ovant. (Tänk på det långa familjen Eliasson inför resan 😳). Funderade några dagar på att köpa ny säng. Kommer nog inte hitta en mjuk 😞 så jag struntade i det. Funderade därefter i ett par dagar på att köpa en bäddmadrass. Det stannade vid en fundering. Pratade med städerskan Anna igår. Hon är 42 år och har aldrig sovit i en säng. Hon ligger på en handduk som hon flyttar runt i sitt lilla plåtskjul i kåkstaden. Försöker varje natt lägga sin handduk på det minst fuktiga stället i skjulet. Vid närmare eftertanke tror jag att jag är ganska nöjd med min stenhårda säng. Man vänjer sig ganska snabbt.

Kommentera

