Karusellen

Karusellgrell snurrar lika snabbt som vanligt men med den skillnaden att karusellen har fler passagerare ombord. Trevligt. Att få förmånen att ha de stora barnen runt omkring sig igen känns lyxigt. Nästan som det var hemma för tre-fyra år sedan. De sista åren hemma i Sverige har Viktor och Tilda kommit och gått i omgångar som man SKA göra i deras ålder. Alltid roliga saker på gång 😃👍! Men nu har flocken helt enkelt samlats igen. Sista året med gänget. Att Viktor bor kvar hemma en längre tid efter återkomsten till Sverige känns inte troligt. Han är definitivt redo att möta världen på egna ben. Förutom en liten detalj. Han måste ta examen i mammas prinsskola innan vi lämnar ZA. Om man ska vara någons drömprins räcker det inte att vara snygg, smart, social eller framgångsrik. Man måste också vara ödmjuk och lyhörd, kunna tvätta, städa, diska och laga mat. Då blir man en riktig drömprins 💚💜 👑. Vi är inte alltid helt överens om nivån….även om han kan när han vill. Men jag är riktigt envis i denna frågan 😘.
Samtidigt som jag till 99% gläds över de stora barnens självständighet och framåtanda som kommer hjälpa dem i deras vuxna liv har jag 1% separationsångest för att de inom en snar framtid kommer ”försvinna” iväg till sina nya vuxenliv. Typiskt mammigt; jag vet! Så känner jag och säkert miljontals mammor med mig. Men för tillfället befinner vi oss i en bubbla som känns overklig och lyxig. 8 månader kvar. Härligt!

Den här bilden tog vi efter vi hade kommit hem från vinterns rekresa till Sydafrika. Vi hade precis bestämt oss för att flytta och det kändes väldigt pirrigt! Jag kommer alltid att tänka på Sydafrika när jag ser den här bilden. 💚

20130926-224741.jpg

Kommentera

