Störande moment i Drömfabriken

Som ni vet finns det många djur i SA. Fascinerande och charmigt är det att se strutsar och flamingos längs vägarna, babianer på stranden (om Jim och hans slangbella är med), och allt djurliv i bushen på våra dagliga hundpromenader. Idag passerade jag en orm på stigen och gick lugnt och sansat förbi med Diva. MEN när djuren befinner sig innanför 24 Sering Streets tomtgräns blir plötsligt det charmiga djurlivet fruktansvärt ocharmigt. Som ni hört tidigare har vi haft en orm i garaget. Vi har även haft myrornas krig i Lizas dextrosollåda (myror älskar socker), vi har haft en död mullvad i poolen och en väldigt levande kusin till honom som i skrivande stund plöjer upp vår gräsmatta, samt som ni hört tidigare massor av fästningar från Diva. Blä! Äckligt men ok…jag fixar det. 😝. Men vi har haft ett besök som jag inte fixar 😰. Jag är inte rädd för att flyga, har varken orm-, torg- eller cellskräck, ingen social fobi eller någon annan psyko läggning. Men jag är S-J-U-K-T rädd för spindlar. Jag har blivit förvarnad om spindlarna i SA men när den väl kom in i huset var det 1000 gånger värre än jag kunde tänka mig. De kallas rain-spiders och är lika stora som en hand och alldeles ludna. När jag fick syn på den så skrek jag helt hysteriskt och höll för öronen (helt irrationellt..jag vet!). T.o.m herr Make som var tvungen att vara modig och ta ut monstret blev helt spak…..av spindeln alltså. Jag tror inte att han på något sätt tyckte jag var omogen som freakade ut. Hehe.
Så för er som tycker vi har det FÖR bra här nere kan jag tala om att vi dagligen lever under hotet att träffa ännu fler rain-spiders 😎. Av naturligt skäl blev det inget foto på spindeln eftersom jag hade fullt sjå att hålla för öronen (?) men den som är intresserad kan googla och se läskiga bilder.

Idag är det sista dagen på tjejernas lov och vi tillbringar den hemma med svensk läxläsning.

20130930-144227.jpg

20130930-144434.jpg

20130930-144522.jpg
Det är riktigt varmt idag, 27-28 grader och jag fick släpa Diva runt spåret. Själv tvättar jag första gången på en månad och hänger tvätt på min gulliga lilla bakgård. Jag är också fullt sysselsatt att vakta min borg och min flock mot fler rain-spiders.

20130930-144757.jpg
Anna lär bli förnärmad i morgon när hon ser att jag tvättat men jag var bara tvungen att tvätta hela vår fästingdrabbade packning. Med andra ord har jag gjort ett dagsverke idag. 😁. Livet i SA är passiviserande. Mer om det en annan dag. En som inte är passiv är Viktor. Idag ska han testa att spela med universitets tennislag. Utan Speedos.

One thought on “Störande moment i Drömfabriken

Kommentera

