Mina laster – del 1

20131002-212926.jpg
Vem satte in den burken i mitt skafferi? 😡 Samma person som inte kan låta bli att äta ur den….😋. Helt klart riktigt olämpligt att åka och handla efter träningen när jag var vrålhungrig.
När vi är på semesterresor utomlands eller i Sälen köper vi alltid en burk Nutella att dela på. En härlig semesterlyx som startade när Viktor och Tilda var små. Den nyttiga mamman släppte alla hämningar på semestern och lät de chockade och förtjusta barnen ha Nutella på mackan. En viktig semestertradition. Både för barnen och mamman. Det funkar när man har en veckas semester men det funkar inte om man är borta 40 veckor. Måste intala mig själv att jag varken är utomlands eller på semester. Fast jag är ju på semester utomlands😁. Mindset Marie!
Vi byter samtalsämne till något mindre känsligt:
Virgin Active träningsanläggning är toppen. Jag och Tilda testar runt en massa möjliga och omöjliga pass. Idag hamnade jag på något som kommer bli en favorit. Virgins variant av crossfit. Så kul. Så jobbigt. Så svettigt. På gränsen till ”blodsmak-i-munnen=valuta för pengarna”. Har under mina hälsoprofiler träffat flera personer som får något religiöst i blicken när de pratar om sin crossfit-träning. Äntligen förstår jag varför. Undrar om jag inte gjorde mig förtjänt av Nutella på det passet? 💪 Alldeles bestämt var det så!

Mitt egentliga ärende till affären var att handla ingredienser till morgondagens bullbak inför Kanelbullensdag på fredag. Det är inte lätt att vara svensk i SA och hålla på viktiga kanelbulletraditioner 😁. Vände upp och ner på alla de tre stora matvaruhusen, frågade säkert 10 pers om hjälp och var ettrig som en bålgeting men kom ändå hem utan färsk jäst, pärlsocker och kardemumma. Inte konstigt att jag tröstköpte en Nutella?! Inte alls.

Hoppla hoppla ser man på: burken är framme igen! Tydligen en kvällspluggare som behöver lite energi/tröst? Jag visste väl att den skulle komma till användning! 😀😳
Jag som precis hade lovat mig själv att detta var första och sista burken i ZA….

20131002-215424.jpg

Kommentera

