”Cinnamonbun”

Vi klarade inspektionen i skolan och åkte till favvostället Liza’s för att fira med lemonad.

20131003-183300.jpg
Liza berättade att de hade fått ställa upp sig på ett led och i tur och ordning fått gå fram till miss Pina för inspektion. Några hade fått anmärkningar, framför allt på naglarna😱.
Efter fiket bar det av hemåt för det stora bullbaket. Som jag nämnde tidigare saknade jag färsk jäst, pärlsocker och kardemumma. Fick köpa torrjäst och tro mig när jag säger att den INTE funkar som torrjäst i Sverige. När bullbaket väl var igång kom jag på att även viss utrustning saknades, typ kavel och pensel. Så vad gör man i the Winelands utan kavel? Jo:

20131003-183850.jpg
…man tar sin fina flaska från Jordan!
Efter lite trix blev bullarna klara. Ser ut som en dagisklass varit i farten 😂. Torrjästen är lika oberäknelig som en svensk sommar 😁. Framförallt jäser den inte som man skulle önska sig. Till lussebulle säsongen ska jag se till att fixa färsk jäst om jag så ska se till att mamma och pappa packar med det från Sverige. Men smaken? Över förväntan! Bra där! Jag ger mig själv 4 cinnamonbuns av 5 möjliga. Njut av era fluffiga kanelbullar i Sverige imorgon!

20131003-190756.jpg

One thought on “”Cinnamonbun”

Kommentera

