😘

Att handla tillhör ett av dagens nöjen. MataffĂ€rerna Ă€r fantastiska, vĂ€lsorterade, inspirerande och huuuur stora som helst. Det tar 1 timma att titta runt varje gĂ„ng. NĂ€r dessutom allt Ă€r pĂ„ engelska och man har 1 diabetiker och 2 laktosintoleranta i familjen blir det ett vĂ€ldigt lĂ€sande, tittande och letande. Men framförallt Ă€r det kul att titta pĂ„ alla nya produkter som vi inte har hemma. Jag kĂ€nner mig som en stenĂ„ldersmĂ€nniska efter en lyckad ”jakt” nĂ€r jag hittat nĂ„got extra spĂ€nnande. ”Veeeeeeet ni vad jag hittat idag? ropar jag nĂ€r jag kommer hem. Som om jag precis dödat ett vilt djur med mina bara hĂ€nder och burit hem det pĂ„ ryggen….
Idag var det en synnerligen lyckad jakt pÄ Checkers.

20131004-145715.jpg
Jag hittade FÄRDIGJÄST bulldeg! Nu j😈klar ska det bakas Ă€nnu fler bullar. Jag hittade Abbas löjrom (svenskfesten Ă€r rĂ€ddad). Jag hittade nubbe till sillen men dessvĂ€rre ingen sill. Och jag hittade Spindel-mördar-spray. Kom igen spindlarna – jag Ă€r redo đŸ’Ș.
Barnen gillar degpĂ„sen. Den Ă€r hĂ€rlig att klĂ€mma pĂ„. Som mammas mage sĂ€ger de. TĂ€nk att man kan ta sĂ„n onödig ”info” frĂ„n dem utan att bli sur? NĂ€r Liza var liten (4-5 Ă„r) frĂ„gade hon mig varför min mage var sĂ„ degig. Mitt enkla svar var att det blir sĂ„ nĂ€r man fĂ„tt 3 fina barn. Grubbel, grubbel, grubbel och sedan kommer hennes drĂ€pande replik: men Eva har ju
3 barn och ingen sĂ„dan mage…… Skitunge! 💚SkitEva!💚

Vi körde hem Anna idag efter jobbet. Hon bor i kĂ„kstaden och det rĂ„der delade meningar om det Ă€r lĂ€mpligt att köra in dĂ€r som vit. Anna sa att det var ok om hon var med i bilen.”Men vi ska ju ut ocksĂ„” tĂ€nkte jag. Hon bodde naturligtvis lĂ„ngt in i kĂ„kstaden 😁. Vi kunde inte köra henne hela vĂ€gen eftersom hon bor inne i de smĂ„ trĂ„nga grĂ€nderna. Det Ă€r som att komma till en helt annan vĂ€rld. FrĂ„n vĂ„ra fina villakvarter till riktigt enkla förhĂ„llanden pĂ„ bara nĂ„gra minuter. 😞 Det gjorde ont i mitt hjĂ€rta nĂ€r jag sĂ„g att Anna bodde i den riktigt ruffiga delen av kĂ„kstaden.

20131004-185119.jpg

20131004-185257.jpg

20131004-185318.jpg
Avslutade fredagen med ett zumbapass med min dotter. 2 stela Blondies bland flera rytmiska fĂ€rgade och svarta. NĂ€r jag sĂ„g mig sjĂ€lv i spegeln fick jag associationer till en grisfest pĂ„ en charterresa dĂ€r man plockat upp en Ă€ldre man ur publiken för att dansa magdans. Som om jag hade ett kvastskaft i 🙊…….

20131004-193552.jpg
Den degiga 45-Ă„ringen och hennes inte lika degiga 16-Ă„riga avkomma.

20131004-193701.jpg

20131004-193727.jpg
Underbara unge! Alltid lika glad ❀

3 thoughts on “😘

  1. Hej pÄ er
    Hoppas ni fÄr en treflig svenskkvÀll
    Har varit og skruvat upp utebelysning hos Ă„sa og victor..
    sedan luchade vi pÄ kroppkakor med smÀlt smör og lingon
    Supergott
    Lev vÀl
    murre

  2. Hej! Jag lĂ€ser Dina inlĂ€gg med stort nöje och ett igenkĂ€nnande leende. Tack för tipset om fĂ€rdigjĂ€st bulldeg. Jag har ocksĂ„ letat efter jĂ€st överallt, men inte hittat nĂ„n. Vi Ă„ker till RSA i slutet av januari och stannar till början av april, och dĂ„ ska jag absolut bege mej till Checkers i Somerset West och köpa deg. Vi hyr en lĂ€genhet i Gordons Bay – ett stenkast frĂ„n havet. Just nu försöker vi samla in glasögon att ta med ner, sĂ„ att Jan och Bettan kan ge till behövande.
    HĂ€lsningar Margaretha och Åke Swahn, Uppsala

  3. Hello
    Gick bbq aftonen bra? Snygga ni kommer vara nÀr ni kommer hem med all den dÀr trÀningen. Hur gÄr det med divas engelska;)?
    HÀlsa Liza att hon Àr grym och Tilda att hon Àr en solstrÄle!!!!
    Kram moster

Kommentera

