Fredag

Anna är sjuk idag. Men här ändå. Hon har feber och hostar och snorar och jag försöker övertala henne att gå hem men hon vägrar. Envisa människa. Tänkte köra henne hem i allafall. Om hon nu går med på det…..
När jag kom hem i tisdags när hon var här hittade jag tvätten nystruken och prydligt vikt. Ojojoj vad jag blir bortskämd här. Vilken svacka jag kommer få när jag kommer till Sverige igen……😁. För stunden passar jag på och njuter av det här så mycket jag kan!

20131018-124558.jpg
Idag på fm har vi varit hos en dietist ang Lizas diabetes. Underbart att få hjälp med att sondera terrängen i myllret av nya livsmedel och varumärken. Det är andra gången vi träffar henne och hon är så inspirerande. Mycket fräsch och ”fartfylld” 37-årig 2-barnsmor som tävlar i IRONMAN och dessutom har hon själv diabetes sedan hon var 12 år. Svårt att hitta en bättre förebild för Liza. Efter skolan ska vi till dr Linde och HAN är värd ett blogginlägg lägg ensam…😜. Oerhört trevlig man men lite väl ”tramsig” och jag hade fullt sjå förra gången vi var där att få Liza och Göran att sluta fnissa. Hos honom ska vi stämma av Lizas blodsockervärden och tillväxtkurvor. Det är inte vanligt med diabetes i SA men ändå upplever jag både läkaren och dietisten oerhört kompetenta, tack och lov. Det stavas troligen PRIVAT sjukvård! Misstänker att den offentliga diabetesvården inte håller jämna steg 😞.
Fredag innebär också fredagsfika på Liza’s, crossfitträning och god middag. Kattis och Peter kommer över och inspekterar vårt vinförråd. 😳

Hösten i familjen Grell innebär att födelsedagarna duggar tätt. Pga extremt ”bra”planering (….eller?) lyckades vi klämma ihop 😁 alla tre barnens födelsedagar på 8 veckor (okt, nov, dec). Släktkalasen står som spön i backen eftersom jag envisas med att alla barnen ska ha ett eget kalas och den stora familjen sluter trofast upp varje gång det ska firas. Jag älskar födelsedagar, speciellt våra barns eftersom vi firar den fantastiska händelsen att de föddes. Utan tvekan tre av mitt livs höjdpunkter. 💚💙💜 (Göran du med ❤) Jag älskar också födelsedagar eftersom jag älskar att ge bort paket. Vi har alltid ett paketskåp på gång hemma i Sverige. Jag köper paket oavsett säsong om det är en passande present och sparar till rätt tillfälle. På söndag fyller Tilda år och hon har sprungit runt och letat efter ett presentskåp i huset vi hyr. Sååååå väl hon känner sin mor. Naturligtvis finns det ett presentskåp, fast hon har inte hittat det än!

20131018-132545.jpg
Det har till och med kommit paket från Sverige….specialbeställt!

20131018-132710.jpg
Oj! Nu kommer poolkillen. Ska nog gå ut och kolla lite 😎.
Trevlig helg!

Kommentera

