SOS outdoor center

Idag har Liza åkt på läger med skolan. En av höjdpunkterna under grade 5 är att åka till SOS Outdoor Center (www.soswild.org.za) som ligger i Villiersdorf. School in the Wilds kallas aktiviteten och är helt enkelt en lägerskola där man blandar lek och äventyr med utbildning i naturen. Som jag sagt tidigare är sydafrikanerna mycket för outdoor-life och att man får en viss utbildning inom området verkar vara obligatoriskt för alla. Det finns mycket kul att göra på lägret: klättervägg, vandring, paddling, pilbågsskytte, teambuildingaktiviteter, bad, ridning, matlagning, djurliv på farmen etc. Ska bli spännande att höra om det äventyret när hon kommer hem på onsdag.
Själv har jag idag varit och rekat lite inför handlingen till barnen på Amelias barnhem. Jag tänkte åka och handla på lördag så är det någon som vill vara med och bidra med en slant till barnen så meddela mig 💚.
En sådan här fin moped kostar 102:- Mannen på bilden ingår inte. 😁

20131021-134148.jpg
En kulig rutschkana för 282:- kanske?

20131021-134351.jpg
Hämtade precis Tilda i skolan och hon hade blivit uppvaktad av sina kompisar med blommor och choklad. Adri-Ann som hade köpt blommorna valde de gula eftersom ”your hair is yellow Tilda”. Tackarrrrrrr! Kanske dags att göra slingor gumman? Det roliga är att vi i familjen faktiskt kallat Tilda för ”Guldet” under alla år eftersom hennes hår blir guldgult när det bleks i solen. ☀

20131021-144836.jpg
Nu ska Tilda, Diva och jag ut i bushen och jaga lite fåglar och babianer!

Förresten, jag hade bestämt mig för att inte julpynta i år men hur ska man kunna låta bli när man under 2 månaders tid ska passera allt fint som finns att köpa? Sannolikheten att jag lyckas hålla mig från det? Lika liten som chansen att jag slutar äta Nutella. 😆

20131021-145926.jpg

6 thoughts on “SOS outdoor center

  1. Din blogg är underbar!
    Ditt sätt att skriva, din förmåga att så fint och respektfullt dela med dig av din familj, dina bilder, ditt sätt att dela med dig av SA och människorna ni möter, alla härliga beskrivningar från utflykter, restauranger och vingårdar mm. Helt enkelt en fröjd att följa ert äventyr!

  2. Underbara du som jobbar för ett ”roligare” liv i Sakhumzi o alla de goa fina barnen där. STORT tack för all hjälp Amelias Vänner bara kan få av / genom dig. Vill här sända dig en jätte- bamse _ KRAM!!!

  3. Marie jag ska inte heller julpynta,bara ljusstakar i fönstren.Tomtarna får sova i lådan till nästa jul.Men du skulle se julavdelningen på Blomsterlandet.Nästan över halva affären,det blir svårt att hålla sig.Kram Mamma

Kommentera

