Pinsam bekännelse

Jag erkänner. Jag har haft fördomar mot svenskar som bor utomlands som har svårt att prata ren svenska. Ni vet det där lilla fenomenet när det smyger sig in engelska ord mitt i allt. Typ Dolph Lundgren och Britt Ekland….yeah hur svårt ska det vara liksom? Jag tar tillbaka alla ifrågasättande tankar om detta. Det är inte lätt. Vi har drabbats av detta i familjen. 😁. Inte alla men några. 😝. Jag är en av dem. För stunden får det vara men jag lovar mig själv (och er) att det inte ska förekomma när jag är tillbaks i Sverige. DÄR går gränsen. Men man blir lite ”kånfjuuuuusd” när man växlar mellan språken och dessutom låter vissa saker bättre på engelska.

Det är riktigt svettigt i dag. Inget gnäll, bara ett konstaterande. En dag så varm så jag blir svettig på överläppen. Då är det varmt 😅.

20131023-142932.jpg

Liza har precis kommit från lägret. Hon är så nöjd. Det roligaste som hänt sedan vi kom till SA enligt henne.
Göran ska till CapeTown och träffa en svensk kollega som är nere i affärer. Vi andra ska träna. Så vet ni. ☺

6 thoughts on “Pinsam bekännelse

  1. Jag tar också tillbaka… Fast jag undrar varför det är så svårt. Och tydligen svårare för vissa…
    Och hit hittade jag för jag hoppar från den ena utlandsflyttande familjen till den andra. Det var roligt att läsa om era upplevelser och tankar. Vi besökte Sydafrika för snart två år sedan, och min man hade gärna stannat.
    Ha det fint i värmen! I England ser det ut som det brukar på hösten – regn!

Kommentera

