Pust i vĂ€rmen đŸ˜…

Idag fick jag sovmorgon. Jag och hunden sov som Törnrosor. Blev smygfotade i sĂ€ngen. Jag var sĂ„ trött. Skyller pĂ„ vĂ€rmen. 😳

20131024-175324.jpg
Liza har varit hemma frĂ„n skolan idag. Hon var rejĂ€lt dĂ„lig i magen igĂ„r kvĂ€ll och i morse men piggnade till under dagen. Vi har Ă€gnat oss Ă„t massor av lĂ€xlĂ€sning 😃. Liza försöker hĂ„lla jĂ€mna steg med klassen i Sverige i nĂ„gra Ă€mnen och hittills har det funkat bra. Hennes lĂ€rare pĂ„ Ugglum Ă€r fantastiskt hjĂ€lpsamma med att skicka material via mail och förhoppningsvis underlĂ€ttar det vid Ă„terkomst till 6:an.
Hann Àven med en mysig lunch med Viktor nÀr vi var och köpte malariamedicin till honom inför resan.

20131024-175921.jpg
DessvĂ€rre blev hans cykel stulen medan vi Ă„t. 😞. Precis utanför restaurangen dĂ€r vi satt. 😡

Idag var första riktiga baddagen hÀr. Det Àr RIKTIGT varmt. Tjejerna i poolen:

20131024-180143.jpg
Konstsim, anyone?

20131024-180308.jpg
Jag sitter i skuggan och pustar och stÄnkar som vÀrsta pensionÀren. UrsÀkta förutfattade meningar om pensionÀrer men bÄde min farfar och mormor stÄnkade mycket i skuggan nÀr det var varmt.
En del av stĂ„nkandet beror ocksĂ„ pĂ„ mitt sĂ€llskap. En lĂ€robok i filosofi. đŸ˜±. AlltsĂ„ vem hittade pĂ„ detta flummiga Ă€mne? Tusen ord utan mening….och JA, jag Ă€r naturvetare.

20131024-180648.jpg
Tilda behöver diskutera en uppgift i skolan och jag Ă€r hennes privilegierade 😁 handledare.
Sedan blev det motionssimning i
poolen. Diva hejade pĂ„. Puss vid varje vĂ€ndning. 😘

20131024-185145.jpg
NÀr lilla fröken var klar med det skulle hunden bada och simtrÀna.

20131024-185819.jpg
Liza var lyckligare Ă€n Diva om man sĂ€ger sĂ„….

20131024-185911.jpg
Sedan var det dags för middag pĂ„ altanen. Termometern visade 30 grader kl 18.30 och det Ă€r ljuvligt att kunna Ă€ta ute. Än sĂ„ lĂ€nge saknar vi inte hösten 🍁🍂. Det gĂ„r alldeles utmĂ€rkt att ha sommar igen. ☀🌾🏊🏄.

20131024-192613.jpg

One thought on “Pust i vĂ€rmen đŸ˜…

  1. Hej
    Ser hĂ€rligt ut i vĂ€rmen…
    Ser fram emot en hel del fantastiska sittningar pÄ den altanen,
    Görans trerĂ€tters middagar brukar ju inte gĂ„ av för hackor…(skall jag ta med nĂ„gon eller nĂ„gra av dina
    whiskey flaskor ner ?)
    Vi vÀntar en riktig skithelg , med blÄst og regn i massor, annars rÀtt skönt att kylan dröjer.
    Vi kör flÀskkarre med championstuvning , og potgratin og en flaska cotes du rhone ikvÀll
    Lev vÀl
    Mormor og Morfar

Kommentera

