Gooooood Mooooorning ☀

Vaknar till en underbar morgon. Fåglarna kvittrar och solen strålar. 20 grader redan kl 9 så det kommer bli varmt idag….
Igår på vandringen träffade vi på en lös hanhund som betedde sig lite ”opassande” 😉. Förklaringen fick jag senare på kvällen när jag märkte att det var dags för Diva att löpa igen. Vi använder Lizas urvuxna trosor som löpskydd. Inte snyggt, stackars hund, men praktiskt eftersom hon gärna sliter sönder dem. Tröttnade på att köpa löptrosor för hundar för 300:-/styck när hon slitit sönder några….

20131026-092109.jpg
I och med Divas löp kom jag osökt att tänka på sommarens fina valpkull. Så fina små sötnosar. Saknar dem men vet att de har det riktigt bra i sina nya hem.
Här är jag på mitt älskade Stocken, Orust (sommarställe) med Diva och valparna medan de fortfarande var ganska små.

20131026-092855.jpg
Om jag får bestämma så önskar jag nog en tredje valpkull för Diva. Någon gång i framtiden. 🐶
Så här söta var de precis innan jag lämnade dem.

20131026-093303.jpg
Jag fick ett fint paket från min syster i veckan. Överlycklig över att få ett brev i brevlådan 😳. Ännu mer lycklig över hennes omtanke. Åsa i ett nötskal 💚. Samtidigt fick jag en svacka eftersom det är uppenbart hur oerhört mycket hon saknas i mitt liv. Vi står varandra väldigt nära och träffas flera gånger i veckan. När vi inte kan göra det saknar jag henne så att det värker i kroppen 💙. Livet utan Åsa är definitivt lite tomt. Känns som det saknas en kroppsdel 😜.

Kommentera

