Shopping till barnhemmet

Idag åkte vi till Somerset Mall för att handla leksaker åt barnen på Amelias barnhem. Vi har på uppdrag av föreningen Amelias Vänner i Sverige fått en summa pengar att köpa saker för. Hela familjen var med och gick loss på Game.
Tilda poserar bland leksakerna:

20131026-175941.jpg
Det fanns massor av kul saker att välja på men vi försökte inte förivra oss och köpa allt. Vi tänkte lite mer funktion och praktiskt och framförallt utgick vi från vad Amelia berättade att de faktiskt behövde.
Som t.ex lite platsmöbler att leka vid:

20131026-180250.jpg

20131026-180323.jpg
Vi fyllde 4 kundvagnar till bredden:

20131026-180406.jpg
Och fick med nöd och näppe igen bagageluckan:

20131026-180500.jpg
Till er från Amelias Vänner som läser bloggen kan jag berätta att vi köpte:
4 bord, 16 stolar, 4 sparkcyklar, 4 bobbycars med släp, 8 bollar, såpbubblor, 4 dockor, 2 lastbilar, 2 grävskopor, mängder av kritor, pennor, skrivböcker, målarböcker, pennfack, sudd, pennvässare, matskålar, matskedar, 2 små fotbollsmål, rockringar…..tror det var allt. Detta gick på knappt hälften av de pengarna jag fått till mitt förfogande så det blir snart mer shopping 😃. Vi åker till Amelia en första sväng med saker måndagen den 4/11 och då ska jag dessutom ge henne lite pengar till målarfärg samt köpa med mig en hel del matvaror som Amelia önskade (potatis, lök, morötter etc).

På hemvägen stannade vi på….gissa😝…….EN VINGÅRD! 🍷
Närmare bestämt Eikendal.

20131026-182306.jpg
Här åt vi en utsökt lunch!
Förrätt: cheese- and charcuteriplatters:

20131026-182416.jpg
Min huvudrätt, line fish:

20131026-182504.jpg
Tildas och Viktors huvudrätt, cesarsallad:

20131026-182549.jpg
Pinotagen vi drack var ok men maten, servicen och omgivningarna var helt suveräna så hit åker vi gärna igen….och väljer ett annat vin….😉.
Lunch i skuggan av en stor ek:

20131026-182738.jpg
Tjejsidan av bordet:

20131026-182809.jpg
Ikväll inviger vi vår Braai (en inbyggd grill som man eldar med en särskild typ av namibisk hardwood ved i.) Det tar flera timmar att få till den perfekta glöden men det är värt mödan eftersom grillresultatet blir så bra. Solen ligger på och gassar på altanen och jag önskar att jag kunde bjuda er alla på Braai 😍. Omöjligt….jag vet! Peter och Kattis kommer iallafall 😀.
Göran är chef för Braaien 🍗🍖. Åffkåååås!

20131026-183317.jpg

2 thoughts on “Shopping till barnhemmet

  1. Vad duktiga ni är !
    Amelias vänner blir nog ett lyft för barnhemmet..
    Hur anmäler man sig ? (har jag missat ngt?)
    Snygga bilder som vanligt Marie..
    Finns det ingen frisör i Stellenbosch (Göran og Viktor)?
    Kör samma klippning som Diva på bägge två
    Kramar murre

Kommentera

