2 månader idag!

Håret växer som ogräs i värmen och därmed också den råttfärgade utväxten 😁. Idag tog jag äntligen tag i ett frissabesök. Är ganska kinkig med vem som slingar mitt hår eftersom jag är rädd att få en blekning a la rysk platinablond glädjeflicka. Alternativet att strunta i slingor är inte aktuellt……
Fick en rekommendation om en bra frisör och gick dit idag. Även här var personaltätheten hög. Två färgade kvinnor servade frisörerna på salongen med att hålla fram saxar, borstar och klips under klippningen. Dessa kvinnor var även ansvariga för hårtvätten. Behöver jag säga att den var helt överväldigande fantastisk!!!! I 30 minuter tvättade hon mitt hår och gav mig hårbottenmassage. Samtidigt satt jag i en vibrerande massagstol. Oh la la!
Undrar hur ofta jag kan med att gå och klippa mig? 😜
Spänd och nyfiken på färgen:

20131028-150713.jpg
Och resultatet? Gööööör nöjd! Både med klippning och slingor. 👍

20131028-150829.jpg

20131028-151315.jpg
Sitter på altanen och skriver i 30 gradig värme. Nedanför altanen pågår en vattenpolo match mellan en stor och stark 19-åring och en lite mindre stark snart 11-åring. Matchen är just nu kul men på blodigt allvar. Sitter på helspänn och väntar på att få en boll i huvudet eller en skrikande ledsen 11-åring i knäet som blivit ”nästan dränkt” av sin bror.

20131028-152128.jpg
Idag firar vi 2 månader sedan ankomst till ZA. Det firar vi med träning och hemmagjorda hamburgare på altanen i kvällssolen. Hörde att det var storm på gång hemma….😁😜. Det känns bra att vara här. Faktiskt mycket bra. Inte bara pga stormen utan i största allmänhet.

3 thoughts on “2 månader idag!

  1. Snygga spiror och snygg frisyr, riktigt fint! Micke sparar till min fasa alltid till ovårdad frisyr för att på varje resa klippa sig lokalt på resmålet vi besöker. I Indien betalade han 5 kr. Han har också många gånger råkat ut för olika behandlingar av näs och öronhår mm. Ganska kul att följa med och titta på. 100 R har han betalat vid Waterfront. Stormen har börjat….ni missar inget. Njut på!

Kommentera

