Pinsam bekännelse II

Häromdagen hände det. Jag hade bråttom. Skulle ner till affären. Lite tankspridd. Hoppar in i bilen och för någon liten bråkdels sekund tänkte jag: ” men VAR (f!n) är ratten????”Jajamen. Jag hade hoppat in på fel sida av bilen. Blev både full i skratt och lite förlägen. Tittade mig försiktigt omkring för att se om någon uppmärksammat min pinsamhet innan jag kravlade mig över på rätt sida. Jag klarade mig från skrattande sydafrikaner. 😜
För övrigt går det förvånansvärt smidigt att köra på vänster sida. Känns naturligt i min skalle. Lite vänsterstyrd helt enkelt. 😝

Vår premiär Braai i lördags blev över förväntan. En riktig hit att grilla på glöd som legat flera timmar. Det var fantastiskt gott! Och trevligt! Tack Stigssons för en kul kväll!
Hela middagssällskapet:

20131030-163544.jpg
Fjäskhunden i knäet på favorit nr 1:

20131030-163645.jpg
Och favorit nr 2:

20131030-163731.jpg
När Peter kommer plockar vi fram våra fina Shiraz viner 💚. Peters favorit. Numera även en av våra favoriter.

20131030-163954.jpg
Även brorsan fick besök av hunden i knäet. Trots att Peter och Kattis var där. Stort.

20131030-164236.jpg
Bara några dagar kvar till Viktor åker nu. Iiiiiiiiiiii 😁. Kul att han åker men ännu kuligare när han kommer hem. Mammas 💚. Idag har han varit på avslutning med sin engelska klass. Först paintball och sedan Braai (alltså grill-braai, inget annat braj) på stranden. De hade haft det jättekul. Alla mina framtida förhoppningar om att bli farmor höll dock på att spolieras då en sydkorean fick in en riktig tjottablängare på nära avstånd då han träffade Viktor i det allra heligaste med några centimeters marginal. Tur för honom att han missade. Och mig.

Kommentera

