Tillbaks hemma i Stellenbosch

Tillbaks efter en fantastisk upplevelse. Vissa saker tar man inte in förrän efter man har upplevt dem. Sitter och tittar på bilder från safarin och njuter och inser vilket fräck äventyr det var. Det var underbart för stunden medan vi var där och det kommer definitivt vara en upplevelse som ger positiva minnen för livet. Det var så mycket intryck och upplevelser komprimerat på 3 dagar att det kommer ta lång tid att smälta ner allt på hårddisken. Jag säger iallafall: har ni möjlighet att åka på safari någon gång så GÖR DET!

Tillbaks i vardagen i Stellenbosch med skola, mattläggare, visumtrix, handling, massor av fix och ärenden och plugg inför Lizas första final exam på fredag i matte. Härligt det med. Jag stortrivs verkligen i Stellenbosch. Flera av de bofasta jag pratat med beskriver Stellenbosch som ”heaven on earth” och jag kan mycket väl förstå varför. Det är en oerhört charmig och mysig liten stad.

Idag känner jag också lite saknad av mina systrar. En av dem skulle behöva mig hemma i Sverige om än bara ett par timmar för att tanka lite energi. Jag känner mig lite ledsen för att jag inte kan stötta henne. Vi har alla tre en väldigt speciell och nära relation. Med handen på hjärtat kan jag säga att den inte kunde vara bättre. Jag uppskattar dem oerhört mycket i mitt vardagliga liv och jag inser ännu mer nu när vi är tusentals mil från varandra hur oerhört viktig relationen till dem är. Mitt liv utan dem blir lite fattigare. Malin och Åsa: jag saknar er mycket mer än Kalles Kaviar och jag är så glad att ni kommer om exakt en månad.

Tripp, trapp, trull

Bild

Kommentera

