VĂ€rd sin vikt i guld đŸ’žđŸ’°

Var i Somerset West idag och passade dĂ€rför pĂ„ att springa in pĂ„ vĂ€rldens bĂ€sta Pic n’ Pay. BĂ„de jag och tjejerna Ă€lskar den affĂ€ren. Vi rusar in och skiljs Ă„t vid ingĂ„ngen. Tjejerna rusar till höger dĂ€r de har vĂ€rldens bĂ€sta (?) sminkavdelning. Jag rusar till vĂ€nster rĂ€tt in pĂ„ deras deli avdelning. KĂ€nner mig förvĂ€ntansfull, nĂ€stan som pĂ„ jul eller födelsedag (ja, jag gillar fortfarande dessa högtider barnsligt mycket). Ska jag ha tur idag? Har inte haft det under mina första tre mĂ„nader hĂ€r. Men idag, #dramigbaklĂ€ngespĂ„enlitenlĂ„da# blev det JACKPOTT! Jag sĂ„g den pĂ„ lĂ„ngt hĂ„ll, den endaste ynka lilla tuben och med hjĂ€rtat i halsgropen kastar jag mig över högvinsten innan nĂ„gon annan lyckas roffa Ă„t sig dyrgripen. Helgen Ă€r rĂ€ddad. Hela nĂ€sta vecka Ă€r rĂ€ddad. Kaviartuben Ă€r min! 💚 I helgen ska jag bannemig vĂ€gra laga mat! Det blir knĂ€ckebröd, Ă€gg och kaviar till frukost, lunch, middag, mellanmĂ„l och nattamat för hela familjen. NĂ„ja…kan kanske övervĂ€ga ett litet vingĂ„rdsbesök pĂ„ söndag..om nĂ„gon tjatar…😁

Abba. Because I’m worth it!

20131115-182528.jpg
Min bÀsta vÀn. Kaviartuben.

20131115-182613.jpg
Kaviaren var bara bonus. Den egentliga orsaken till besöket i Somerset West var att hÀlsa pÄ fina Jessica och Rolf. Vi har kÀnt dem i över 20 Är och Rolf var under mÄnga Är Görans mentor, ett förhÄllande som allt efter Ären gick utvecklade sig till en riktigt fin vÀnskap. Jessica och Rolf har en lÀgenhet i Strand och Àr i ZA frÄn oktober till mars/april varje Är. HÀrliga, varma, roliga mÀnniskor. Underbar trÀff med mÄnga skratt.

20131115-183425.jpg
Lizas final exam i matte idag? LÀtt som en plÀtt tyckte hon. DÄ var det gjort för första gÄngen. Skönt. Nu laddar vi för final exam i engelska nÀsta vecka. Första veckan vi var i ZA hade de ett statligt engelska prov som avslutning pÄ termin 3. DÄ hade Liza lÀst engelska i ett Är i Sverige. NÀsta vecka har de engelska prov igen som avslutning pÄ Äret och termin 4. Det ska bli spÀnnande att se hur mycket bÀttre det provet kommer gÄ efter 3 mÄnader i engelsk skola med enbart engelsktalande kompisar. Framförallt blir det roligt för Liza att se hur mycket hon faktiskt lÀrt sig. Jag tror inte riktigt hon har förstÄtt det Àn.

2 thoughts on “VĂ€rd sin vikt i guld đŸ’žđŸ’°

  1. I o m Att du hittat kaviar , sÄ tar jag bara med
    nÄgra ansjovisburkar, plus nÄgra burkar matjesill med ner
    Anything more ????
    Murre

Kommentera

