Regnet det bara öser ner…..

Fortfarande ihållande regn sedan ett dygn tillbaks. Översvämningar överallt. Vi bor uppe på ett berg så vi klarar oss bra men nere i stan var det värre. Det var t.ex översvämning inne i parkeringshuset när vi var nere och handlade precis. En man hade t.o.m dött i Stellenbosch när hans bil drogs med i det forsande vattnet uppe i Junkershoek idag. Vädret i kombination med en förkylning ”from hell” gjorde att jag önskade att jag kunde teleportera mig hem ett par timmar i morse när jag fick följande bild skickat till mig:

BildPå bilden ser ni världens finaste mamma, mina två underbara systrar Malin och Åsa och Maria Näslund (f.d Sundvall) som jag kallar min halvsyster. ❤ Vi är inte på något sätt biologiska systrar med Maria men jag anser att man kan ha syskonlika känslor även för andra människor. Min mamma var under vår uppväxt dagmamma i 25 år. Med andra ord passerade det en hel del barn hemma hos oss under vår uppväxt. Maria var dagbarn hos mamma under ca 8 år, från det att hon var 1 år gammal och på något sätt blev Maria mycket mer än bara ett dagbarn. Hon blev som en syster för oss. Vi tillbringade mycket tid tillsammans både när Maria var hos mamma som dagbarn men även på fritiden eftersom Maria är nästan jämngammal med mig och Malin. Förklaringen till vår fina relation till Maria stavas dels k-e-m-i men framförallt är det oerhört lätt att tycka om Maria som är en underbar människa. Idag åt de frukost tillsammans på Swea Hof och jag hade gärna velat vara med. Men nu är jag ju i Sydafrika och det är ganska najs det med! Bortsett från regn och förkylning.

 

Kommentera

