Söndagsdramatik

Söndagen började med att jag drog igång överfallslarmet i huset. Det är tredje gången det händer på tre månader.😁 De andra två gångerna har JAG varit oskyldig i och för sig….Ni fattar väl hur lätt hänt det är när ni ser vår nyckelknippa? Blå knapp (öppna vänster garageport) sitter bredvid röd knapp (PANIK! Vaktbolaget kommer genast!). Osmart placering om du frågar mig.

20131119-224743.jpg
Ni som följt bloggen ett tag är ju bekanta med att mr Pitbull kommer med draget vapen och sylvassa hörntänder när överfallslarmet aktiveras. På 2 minuter. Blev alldeles förskräckt första gången men kände redan efter andra gången att det var tryggt.
Bilder från tidigare utryckning. Mr Pitbull i skottsäker väst och full stridsmundering.

20131119-225214.jpg

20131119-225300.jpg
Mr Pitbull bjöd t.o.m Viktor på en gratis lektion i hur man övermannar inkräktare 😁. (Mormor, det där behöver inte du veta…).
Vis av tidigare erfarenheter rusar jag ut på gatan för att möta mr Pitbull när jag aktiverat larmet i söndags för att skrika ”eld upphör” innan han stormar huset. 2 min går. 4 min går. Ingen Pitbull. 10 (!) minuter senare kommer vaktbolagets bil krypkörande uppför backen. Ut stiger inte mr Pitbull utan lilla mr Cockerspaniel, lika skräckinjagande som en söndagsskoleelev. Inga dragna vapen, inga vassa hörntänder, ingen brådska, mumsar glatt på ett äpple, ler stort och säger: G’day mam’ 😃. Herregud! Jag kunde varit nedslagen, bakbunden, rånad och han ser ut som jag precis stört honom på lunchrasten.
Trodde att alla vaktbolagets killar var i stil med mr Pittbull. Typ mr Dobermann och mr Rottweiler. Den här killen hade passat bättre som bibliotekarie med det tempot och den framtoningen han hade. Kände mig plötsligt väldigt tacksam för alla våra gallerförsedda fönster och dörrar. Och för vår egna eminenta vakthund fröken Fisförnäm. Hon må vara liten och mindre skräckinjagande men hon har en jäkla bra hörsel. 😀. Och hon vaktar sin matte minutiöst. 💚

20131119-232604.jpg

Kommentera

