Änglar đŸ‘Œ – visst finns de!

Dagen började trĂ„kigt. Liza spillde ut sin yoghurt pĂ„ uniformen i bilen pĂ„ vĂ€g till skolan. (Hon Ă„t halva sin frukost i bilen dĂ„ vi var sena). Tork, tork, tork! Fanns inte tid att Ă„ka hem och byta. Sen ankomst innebĂ€r black dot…….DET undviker hon helst. VĂ€l tillbaks hemma upptĂ€ckte jag att kylen gĂ„tt sönder. Fick slĂ€nga massor av mat.😞. UpptĂ€ckte en myrinvasion i sovrummet och trampade pĂ„ en lĂ€bbig insekt i duschen. Allt innan kl 9. Blev irriterad. Intalade mig sjĂ€lv att sluta vara irriterad. Det finns de som aldrig har en fungerande kyl, dusch att trampa pĂ„ insekter i eller yoghurt kletiga barn i bilen. HjĂ€lpte nĂ„got. DĂ€r och dĂ„, strax efter 9 fick jag ett paket frĂ„n Sverige. Ett STORT paket pĂ„ 2 kilo! Och humöret var pĂ„ en tusendels sekund tillbaks pĂ„ topp! Vilken överraskning! 💝🎁
20131125-131422.jpg
Paketet var dessutom frÄn en person som jag aldrig trÀffat men som jag har haft mycket mailkontakt med de senaste tvÄ mÄnaderna. Jag pratar om Lisette frÄn Amelias VÀnner, som kontaktade mig tidigt i höstas och frÄgade om vi ville hjÀlpa till och köpa saker till Amelia och barnen för deras rÀkning. Tack snÀlla Lisette för gÄvan som gjorde oss alla oerhört glada! HÀr ska lÀsas och mumsas hela eftermiddagen!!!!!!

20131125-134602.jpg
Återigen ett bevis pĂ„ att Ă€nglar finns. Inte enbart för att paketet var sprĂ€ngfyllt med godis. Snarare Ă€nnu mer pga Lisettes omtanke som vĂ€rmde upp mitt morriga humör. En omtanke som gjorde att jag kĂ€nde mig privilegierad av att ha fina mĂ€nniskor i mitt liv. 💚 Ser fram emot att trĂ€ffa dig och din familj i december nĂ€r ni stormar ZA!

Kommentera

