Sydafrika 💚

Somnade nöjd och glad efter tisdagens kalas. Allt var sĂ„ lyckat! NĂ„ja…kanske inte allt….Liza hade sagt till mig att köpa massor av icetea. ”De Ă€r galna i det mamma!” sa hon. SĂ„ jag köpte mycket icetea men underskattade sydafrikanernas förkĂ€rlek till denna dryck. Den tog slut efter 18 minuter. 😁😳😜. Efter det gav de sig pĂ„ fruktjuicerna och sist av allt lĂ€sken….helt enkelt mycket sydafrikanskt.

GĂ„rdagen för övrigt innehöll andra typiska afrikanska inslag: nĂ€tet bestĂ€mde sig för att lĂ€gga ner och Ă€r fortfarande i ”off” lĂ€ge ett dygn senare. Utan teknisk anledning. Vi började flytta runt möbler inför gĂ€sternas ankomst och hittade under en soffa en göööööör lĂ€bbig sak (lĂ€s dött, mumifierat djur). Vad det var tĂ€nker jag inte avslöja nu för dĂ„ gĂ„r inte mamma ombord pĂ„ planet nĂ€sta vecka. Hehe. 😜. Vi överrumplades Ă€ven av ett afrikanskt sommarregn och hittade vatten i korridoren utanför duschen pĂ„ heltĂ€ckningsmattan vi precis bytt. LĂ€ckan i duschen tĂ€tades tydligen inte helt…vilket inte förvĂ„nar mig. This is Africa – och det har delvis sin charm. Även om jag som strukturerad svensk ibland hĂ€pnar över hur saker och ting inte funkar. Vistelsen hĂ€r Ă€r nyttig i den aspekten att jag lĂ€r mig att vara mer tĂ„lmodig. Allt löser sig….till slut. Även om det inte gĂ„r sĂ„ fort som jag vill.

Sitter nu pĂ„ gymmet och lĂ„nar lite nĂ€tverk, ska trĂ€ffa Annika pĂ„ lunch om en stund och sedan KOMMER VIKTOR HEM!!!!!!!! Julafton nr 1. Mamma har lagat köttbullar m brunsĂ„s. FjĂ€sk, jag vet. Men han Ă€lskar det. đŸ’šđŸ’™â€

One thought on “Sydafrika 💚

Kommentera

