2:a advent

Idag styrde vi kosan mot Strand för att ta vår första surfinglektion hela familjen. I Stellenbosch var det 35 grader och helt vindstilla men när vi kommer ner till Strand blåser det halv storm från FEL håll om man ska surfa. Det gick helt enkelt inte att surfa med de sidovindarna som blåste. Snopet. Vi åkte till stranden i Gordons Bay istället eftersom den dagen till ära var relativt skyddad från sidovindarna.
Varmt som satan idag! Och vattnet är ISkallt. Några sydafrikaner skrattade gott åt mig när jag mycket omständligt och försiktigt under skrik och frustande tog mig ut i vattnet. Anledningen till att de skrattade var att de tyckte att jag som var från Sverige skulle tåla vattentempen bättre. Swedish Viking! Jag lovar er: det är VARMARE i havet i Sverige än här 😁.
Två av mina juveler på väg upp ur vattnet. Det kalla vattnet.
Liza.

20131208-212358.jpg
Viktor.

20131208-212531.jpg
Stranden i Gordons Bay.

20131208-213116.jpg

20131208-213342.jpg
Efter lunch på strandrestaurang blev det besök på en kultig bokhandel där man kunde köpa begagnade böcker. Tjejerna sprang mest och posade och tramsade.

20131208-213540.jpg

20131208-213617.jpg
Viktor köpte en bok. Att läsa böcker på engelska är ett väldigt bra sätt att förbättra sina språkkunskaper. Tror faktiskt jag ska göra det också.

20131208-214005.jpg
Liza fick påminna mig om att det var andra advent idag. Advent är något vi firar högtidligt hemma med finfika på söndagskvällen. Jag har accepterat att det är svårt att hitta rätt feeling här. 😀 Men för sakens skull tände vi iallafall även andra ljuset och åt våra lussebullar. Utan julmust. Som att äta halvspecial utan korv. Eller julskinka utan senap.

20131208-225513.jpg

20131208-231116.jpg

Kommentera

