Julafton snart igen!

Vi laddar för julafton nr 2. Imorgon flyger mamma, pappa, moster Monica, syster Åsa, svåger Visstor och kusin Stella från Landvetter och vi kommer träffas igen efter 107 dagar ifrån varandra. Stämningen på 24 Sering Street är alldeles stissig av den anledningen. Tilda kan inte sova. Liza räknar minuterna och jag läääääängtar.
Göran längtar också efter sina svärföräldrar 💚 och svägerskor med familjer. Han är van vid att de springer ner dörrarna hemma i Sävedalen så jag tror även han har lite abstinens nu. 😃

Idag har vi varit hos frissan och piffat oss. Alla tjejerna i familjen. Som nämnt tidigare är hårtvätten en upplevelse i sig. Man vill aldrig att den ska ta slut…

20131210-184249.jpg
På den här bilden ser ni Tilda med färg i håret. Och en svart kvinna som assisterar frisören med att ge henne folie. Just den här typen av arbete där en svart/färgad person assisterar en vit med en ganska konstruerad uppgift kan ibland göra mig illa till mods. Hallå frisören du kan väl ta ditt folie själv???? Eller? Fast å andra sidan har den svarta kvinnan ett jobb, dessutom ett ganska bra sådant och försörjer säkert flera personer. Kluven i denna frågan.😳

20131210-185039.jpg
Inser att jag är hopplöst ouppdaterad på allt skvaller jag får när jag läser Se&Hör hos Madde varannan månad. De sydafrikanska skvallertidningarna är inte lika intressanta 😁. Bara massa tjafs om prins Harry i England och inte en rad om Vickan….😡😉. Men gott kaffe har de. Nespresso. Känns nästan som hemma.

20131210-185356.jpg
Bushpromenaden idag var händelserik. Jag såg en pytteliten orm. Diva är antingen blind eller korkad. Hon gick nästan rakt på den 😀 och reagerade inte förrän jag ropade på henne….Sedan sprang Diva in i en buske och skrek i högan sky. Jag var helt övertygad om att hon blivit ormbiten men när hon kommer ut från busken märker jag att hon har hundratals små taggbollar i pälsen. Om någon undrar vad jag gör ikväll så vet ni det nu…..😣. På promenaden är det alltid folktomt eftersom det är i bushen. Men idag träffade vi en arg man i trasiga kläder som hytte mot oss med en stor påk.. Han såg lite galen ut…och för första gången sedan vi kom hit funderade jag en liten stund på om det är så klokt av mig att traska runt ute i bushen själv. Ofta är Göran med men lika ofta går jag själv med Diva. Tur att man har tränat löpträning i höst….☺.
Slutet gott allting gott. Hunden och jag kom hem välbehållna med hundratals taggbollar och en fin sommarbukett.

20131210-200234.jpg

2 thoughts on “Julafton snart igen!

  1. Som alltid, spännande läsning
    Så här årstid är det många ormar. Kans att blir biten är liten. Ormarna brukar sticker innan man faktiskt ser dem. Vilken tur du och Diva hade att ser den!
    Ser framemot att träffa flera Grell’s snart 🙂

Kommentera

