Älskar ljuset!

En av fördelarna med ZA är naturligtvis värmen och LJUSET. Solen går inte ner förrän vid 20.30. Jag och säkert fler med mig upplever ofta hur bra man mår av ljuset och hur trött man blir av mörkret under vintern hemma. Vintern och hösten har absolut sin charm på andra sätt. Det som har sin charm hemma är växlingen mellan årstiderna. Det har man även i ZA men inte med lika stora kontraster skulle jag vilja påstå. I vilket fall som helst är det ljuvligt att kunna sitta på altanen på kvällen och mysa med världens goaste knähund….🐶

20140109-200347.jpg
…..och titta på den här läckerbiten 😉..

20140109-200438.jpg
Om det är någon i familjen som njuter av värmen är det G. Vi andra håller oss gärna i skuggan eftersom det ibland är ruggigt varmt. G sitter helst i solen, ☀
Regnjackorna ligger i vilket fall som helst i säkert förvar i en flyttlåda i Sävedalen. 😝
Karusellen har idag bara haft tre passagerare: jag, Göran & Liza då de andra är på utflykt. Vi har haft det lugnt och skönt. Promenerat, tränat, handlat, fixat ärenden. Skön mellandag helt enkelt. Jag var bl.a och fixade viktigaste prylen för tisdagens utflykt: sjösjuketabletter!

20140109-200819.jpg
Jag ska äntligen åka iväg och dyka med hajarna! Dessvärre har jag hört flera hemska historier om hur folk spyr hejdlöst pga sjösjuka 😁 även om man annars inte brukar bli dålig. Proppar oss med sjösjuketabletter och håller tummarna ✊✊✊✊✊✊.

Kommentera

