Halvlek

Barnen har haft ett långt sommarlov. Gick på ledighet den 5/12. Vi har haft en fantastisk dryg månad med många besökare och roliga aktiviteter. Den 15/1 börjar barnen skolan igen och vi återgår till lite mer ”normala” rutiner. Dem 15/1 är också det datumet då vi varit i ZA exakt halva tiden. Det känns lite konstigt. Tiden flyger iväg. Den första tiden här befann vi oss i en etableringsfas och någon gång i slutet av november kände jag att vi lämnade den fasen och gick in i den s.k ”nu-bor-vi-här-fasen”. En ganska skön känsla som jag hoppas behålla länge. Min ambition är att hålla ”avslutningsfasen” borta så länge som möjligt. Men som den projektmänniska jag är antar jag att sista månaden här innebär att man mentalt ställer om och laddar för livet i Sverige. Fram tills dess ska jag njuta av varje dag!
Idag har Örjan, Sandra, Elvira, Tilda och Palo åkt på en heldagstur. Det blir Godahoppsudden med pingviner, babianer, sälar, strutsar och som avslutning Waterfront i Kapstaden. Jag, Göran och Liza är hemma och ”fixar lite”….😝. Träning, handling och massor av ärenden som lagts åt sidan pga roligare aktiviteter.
Två goda nyheter: 1. Liza har börjat blogga igen! Hon har bloggat till och från i 4 år men lagom till flytten lade hon ner det. Nu hittar ni henne på http://www.nattstad.se/lizasliv
2. Nätet är på 24 Sering Street igen! Lagom till Tildas skolstart. 😃 Puh.
Ha en härlig dag! Avslutar med en sommarlovsbild. Liza surfar. Imorgon är det dags igen. Vår tredje surflektion. Yes!

20140109-095514.jpg

One thought on “Halvlek

Kommentera

