Vänskap

Det jag saknar hemifrån är familj och vänner, dvs relationer. Jag är lyckligt lottad med fin familj, många bekanta och några riktigt nära vänner. Förutom att få vara frisk är bra relationer något av det jag värdesätter mest i mitt liv. Bra relationer är ovärderliga skulle jag vilja påstå. 😃 Det är som små skatter….
Som förälder är det mycket man vill lära sina barn. Detta är en av de sakerna jag ”tjatat” om: vårda och uppskatta era bra relationer. Jobba på era dåliga relationer. Eller kanske till och med: minimera dem. En bra relation ska vara god, sund, ömsesidig och energigivande. En dålig relation tar mycket energi och är destruktiv så antingen löser man konflikten men om relationen är väldigt perifer kanske båda parter mår bäst av att den fasas ut. Djupt men sant. Vi som är lite äldre och klokare (?) är väl bekanta med begreppet ”energitjuvar” och är nog alla eniga om att de relationerna klarar man sig bra utan. Oftast har man i min ålder kommit så långt så att man är ganska nöjd och trygg med de relationerna man har. Skönt att bli äldre sett ur vissa perspektiv.😃 Anledningen till detta inlägg just nu är att vi (jag, Göran & barnen) haft förmånen att ha många fina ”relationer” på besök de sista 6 veckorna. Det betyder mycket. Att dessutom umgås intensivt under en längre period än vanligt gör att relationer fördjupas och man kommer ännu närmare varandra. Underbart. Jag uppskattar det.

Nu lämnar vi denna filosofiska tanke och kommer in på vårt vardagsliv. ”En dag utan träning är en bortkastad dag” var det någon som sa och jag instämmer nästan helt. Vaknade med träningsvärk efter surfingen 😳. De andra skulle sola och bada så jag åkte till gymmet trots träningsvärk och ”persade” på löpbandet. Görnöjd!

Väl hemma konstaterade jag att alla hade det bra.
Göran och Örjan konfererar även idag:

20140111-130500.jpg
Sandra och Palo jobbar på sina brännor:

20140111-130552.jpg

20140111-130627.jpg
Tilda pluggar matte:

20140111-130708.jpg
Liza och Elvira badar, spelar spel och kollar på film om vartannat 😃.
Själv ligger jag i skuggan på altanen och filosoferar och njuter av livet. 😃😎

20140111-130916.jpg

Kommentera

