Idrottsdag på Rhenish

I nästan 40-gradig värme genomförde idag Lizas skola sin friidrottsdag på Coetzenberg Stadium (där svenska friidrottslandslaget tränar). Jag som satt i skuggan på läktaren var genomsvettig så jag vågar knappt tänka på hur det var att friidrotta i gassande sol. Liza hade valt att delta i längdhopp:
20140127-144350.jpg20140127-144454.jpg
Och 110 meter häck. En gren som var helt ny för henne:
20140127-144608.jpg20140127-144652.jpg
Förutom att tävla innebär ju alltid friluftsdagar att man hänger med kompisar:
20140127-144828.jpg20140127-144955.jpg
….och äter smaskig matsäck. Dessutom hinner man prata väldigt mycket engelska på 7 timmars idrottsdag…….jag hade varit helt slut både fysiskt och psykiskt efter denna dagen. Det var inte hon.

Tilda och jag tränade med René för tredje gången och idag höjde hon tempot. Pust, stön, stånk men Gud så härligt! Ju mer hon pushade desto mer gjorde jag. ”Love your energy, Marie” hojtade René. Så funkar jag….😁. Just nu ångrar jag lite att jag tog i så mycket…..ligger på en solstol och vilar efter middagen. Kan knappt röra mig. 😳
Innan vi åkte hem från gymmet slank vi in en sväng i vår ”godisaffär” Mr Price. En sydafrikansk kedja med jättefina sportkläder till sjukt låga priser.
Träningskläder kan man inte ha för mycket av…
20140127-192904.jpg

Kommentera

