Otroliga 70.000 träffar!

Idag är det 5 månader sedan vi landade på Cape Town International. Pirriga, förväntansfulla och redo att kasta oss in i äventyret. Och vilket äventyr det har varit! ZA överträffar våra förväntningar tusen gånger om och det har nog inte undgått någon att vi stortrivs. Tack och lov 4 härliga månader kvar till hemresedatum.

5 månadersdagen gled ganska obemärkt förbi då vi har haft en synnerligen vanlig vardag. Hundpromenad, träning, lunch på stan, handling, läxor, mys med Viktor och som kronan på verket ett litet föräldramöte på Rhenish. Och ja, om någon undrar, så var föräldramötet lika strukturerat, välorganiserat och ”superdupertrevligt” som barnens skoldag verkar vara. Foten-i-kläm-?-jajamensan! Kände mig själv som en 6:e klassare när mrs Tarr (rektorn) i lite lagom förmanande ton gick igenom allt från hur man lär barnen ta ansvar för sin läxdagbok till hur reglerna för tjejernas håruppsättningar är. För en strukturfascist som mig är skolan rena rama drömmen. 😍

5 månader i ZA innebär också att jag har varit bloggskrivare lika länge. Detta är något som jag finner mycket nöje i. Att sätta tankar och reflektioner på pränt är ovärderligt och likaså att ha våra minnen nedskriva efter detta fantastiska år i ZA. Bloggen/dagboken ska bli en tryckt inbunden bok till alla familjemedlemmar och är den ursprungliga orsaken till att jag började skriva.
Mamma och pappa är nog mina flitigaste läsare. Men även om de är väldigt intresserade av vad vi gör är det ändå ett faktum att de två inte själva kunnat besöka bloggen 70.000 (!) gånger på 5 månader. För precis så många träffar finns registrerat på bloggen idag efter 5 månader. Helt galet många!!!! Och till er som tittar och läser skulle jag vilja säga: Jag hade aldrig kunnat drömma om att vårt äventyr skulle intressera så många kända och okända människor. Men faktum är att det är riktigt KUL att ni följer oss och jag/vi har genom bloggen fått flera nya kontakter och bekantskaper som vi aldrig fått annars. Jag älskar dessutom era kommentarer vilket ger skrivandet ytterligare en dimension utöver det ursprungliga dagboksskrivandet. TACK!

Säger Godnatt med en bild på de två kompisarna Liza och Diva. Vår 11-åring och vår hund som snarare beter sig som en människa än som en hund….😳
Godnatt älskling. Ses imorgon. 😘

20140128-215547.jpg
Matte snälla jag kan väl få ligga kvar här???

20140128-220110.jpg

5 thoughts on “Otroliga 70.000 träffar!

  1. Hejsan och det är så roligt att följa er. Varje morgon på bussen till jobbet så ”tittar” jag in i bloggen och läser. Snacka om att världen har krympt sedan en annan luffade i Asien på 90-talet. Ta väl hand om er, kramar Annika

  2. Grattis till dina otroliga 70 000 träffar! Du är och förblir en bloggerska! 🙂 Du skriver så bra och det är roligt att följa ert äventyr i ZA! kram Siw

  3. Jag är inne varje dag på bloggen!! En av höjdpunkterna under dagen! Du får mig bara att längta ännu mer efter att boka en ny resa. Trodde att det var den sista vi gjorde i december men…..nä vi åker nog tillbaka fortare än vi själva kan tro. Kanske skall strunta i att byta tak på sommarhuset…..
    Gillar dig 🙂

  4. Känns bra att veta att man inte är den enda vars dagliga rutin numera innefattar besök på denna blogg (också av den orsaken att bloggen förtjänar alla 70.000 träffar!). Inspirerande, tankeväckande och framför allt välskrivet om vardagen på ett för oss nordbor inte helt vardagligt ställe. Lite avundsjukeväckande (om det inte var ett ord förr, är det det nu) med alla bilder på mat och landskap, men det är bara positivt ty det väcker den inre upptäckaren. ZA försvinner ingenstans, man vet ju vart man kan styra kosan. 📍

Kommentera

