Otursdag 😞 😓

PÄ vÀgen till simtrÀningen frÄn klassrummet trillade Liza i trappan och slog sig. Hon ringde mig och det hördes pÄ henne att hon hade riktigt ont sÄ vi plockade upp henne direkt och premiÀrbesökte vÄrt fina sjukhus Medclinic hÀr i Stellenbosch.
Behöver jag sÀga att Àven denna inrÀttning var snabb, smidig och vÀlorganiserad?
VĂ€ntar pĂ„ doktorn med ond arm…

20140129-175253.jpg
DessvĂ€rre var vĂ€nster arm bruten sĂ„ nu blir det gips i 4 veckor. đŸ˜«đŸ˜±

20140129-182321.jpg
Eftersom det Àr varmt som attan och badsÀsong ska hon imorgon fÄ ett gips som hon kan bada med och ta pÄ och av för att tex torka efter bad och dusch. Fiffigt.
DessvĂ€rre ligger hon pĂ„ soffan nu och har ganska ont. Har precis givit henne smĂ€rtstillande och hoppas det hjĂ€lper. Stackars Liza. 😱 Viktor och Tilda har ocksĂ„ brutit vĂ€nsterarmen en varsin gĂ„ng sĂ„ jag vet hur ont det gör sedan tidigare.

PĂ„ vĂ€g ut frĂ„n det PRIVATA sjukhuset gjorde jag en pinsamhet 😁….gick dĂ€rifrĂ„n utan att betala. Herregud i Sverige springer jag till doktorn med barnen utan att betala och glider bara obekymrat ut genom dörrarna och tĂ€nker pĂ„ hur bra det Ă€r att betala skatt 😝…..VĂ€l i bilen kom jag pĂ„ mitt misstag och rusade tillbaks och ursĂ€ktade mig och drog en harang om höga skatter och gratis sjukvĂ„rd i Sverige. Receptionisten blĂ€ngde mycket misstĂ€nksamt pĂ„ mig. Yeah right! đŸ˜†đŸ˜·

4 thoughts on “Otursdag 😞 😓

  1. Oh stackars Liza! Hoppas verkligen det smÀrtstillande hjÀlper. Peppar, peppar sÄ har ingen av mina barn brutit nÄgot. Krya pÄ dig Liza! Eilika hÀlsar extra mycket.

  2. Hej pÄ er ,
    Hemma efter en skön vecka pÄ Canarias,
    DĂ„ möts vi av rubriken OTURSDAG…
    Det var inte roligt att lÀsa att Liza brutit armen,,
    Stackare ,vi tÀnker pÄ dig Liza, men den kÀmpe som du Àr
    sĂ„ vet vi att du fixar det…
    Kramar frÄn
    Murre Morra og Monkan

Kommentera

