Underbara Cape Town

I går åkte vi till Kapstaden igen. En underbar stad. Lite rock n’ roll för att beskriva den med ett ord. Rock n’ roll innebär för mig en blandning av spännande, fartfyllt, härlig stämning, oförutsägbart och det engelska ordet ”rough” som jag inte hittar någon klockren svensk synonym till…
Först åkte vi till Muslim Quarters i CT och tittade. Ser så här coolt ut:
20140129-195146.jpg

20140129-195209.jpg
Efter detta åkte vi till stadsdelen Woodstock som har blivit ett riktigt hett ställe i CT. Tidigare var det ganska ruggiga och farliga kvarter men efter en successiv upprustning som påbörjades för ca tio år sedan har kvarteren blivit otroligt inne för design-, vintage- och inredningsbutiker. Trendiga restauranger, innovativa medieföretag och showrooms har flyttat in i gamla övergivna lagerlokaler och bryggerier. Coolt område helt enkelt! Där gick vi omkring och tittade i affärer ett par timmar. Det finns hur mycket fint som helst att köpa. Vi måste nu bestämma: container eller inte? De sakerna man shoppar där går inte att klämma ner i en väska 😁.
Ända sedan vi kom hit har jag letat efter en Mandela tavla att ta med hem. Utbudet är stort men inget har fallit mig i smaken förrän igår i Woodstock. Lagom liten och rätt stil enligt min smak. Jag älskar dessutom hans leende på denna oljemålning. 💚

20140130-124658.jpg

One thought on “Underbara Cape Town

  1. Kööööööp! Vi har en exakt likadan tavla, den är i grå och svart. Den klarblåa himmelen är så vacker, allt blir så fint med blå himmel och sol!

Kommentera

