TIA (This is Africa)

Det börjar bli lite mer ”Afrikakänsla” över ZA nu när det är varmt som 17. Insekter och kryp överallt. Den här mojängen hittade jag i min kaffekopp i morse.
Stendöd skalbagge.

20140202-115524.jpg
En spindel stor som en hand i badrummet i veckan, myrinvasion i skafferiet och en geckoödla under köksbordet är andra exotiskt inslag i vårt hem. Vi har dessutom något skumt/odefinierat djur i en buske vid poolen som stör Diva och andra hundar på besök. Jag kan dyka med hajar, klättra på branta bergväggar, klappa ormar, traska ute själv i mörkret här men jag klarar INTE spindlar. 😱 Den i badrummet träffade jag på när jag var på toa mitt i natten. Jag kan säga så här: alla i familjen vaknade av mitt ”skrik”. Omoget? Visst. Alla har vi våra akilleshälar 😀😀😀😀.

Kommentera

