Veckans 😂

Det har nog inte undgĂ„tt nĂ„gon att Liza inte Ă€r nöjd med rektorns beslut om att hon mĂ„ste lĂ€sa afrikaans – precis som alla andra elever pĂ„ Rhenish. 😁 Hon sĂ€ger att hon inte fattar nĂ„got och att det Ă€r jĂ€ttesvĂ„rt. Vi sĂ€ger: Bara gör det.
Efter rektorns beslut har hon försökt förhandla med sin lĂ€rare om att slippa – utan framgĂ„ng. Senast i förra veckan hade hon prov i Ă€mnet och frĂ„gade lĂ€raren om hon kunde slippa eftersom hon inte fattar. ”Gör det du kan” sa lĂ€raren.
Idag hade jag utvecklingssamtal med lĂ€raren mrs Pohl. Vi skrattade bĂ„da gott nĂ€r hon visade mig Lizas prov frĂ„n förra veckan. ALLA RÄTT!!!!???? Que??? ”Har du förvĂ€xlat proven” frĂ„gar jag? ”Hon sĂ€ger att hon inte fattar”. đŸ˜” Naturligtvis hade ordentliga mrs Pohl INTE blandat ihop resultaten.

Lilla fröken Grell: inget mer snick-snack om att slippa afrikaanslektionerna! Jag tror inte det Ă€r afrikaanslektionerna i sig som Ă€r ditt problem utan det faktum att rektorn ”tvingat” dig som Ă€r vĂ€rst. Det dĂ€r med envisa tredjebarn….bla bla bla. 😰. Eller hörde jag ordet tonĂ„ring i mitt huvud? Ni skulle sett Lizas min nĂ€r jag berĂ€ttade vad fröken sagt. Grymt nöjd. ✌ ”Om du hade velat övertyga oss om att du inte kan afrikaans kan du inte skriva alla rĂ€tt pĂ„ provet” sa jag. Men nĂ„gonstans dĂ€r i provsituationen tog nog tĂ€vlings-Liza đŸ˜ĄĂ¶ver hennes tvĂ€rtemot-sida. Hehe.
Utdrag ur Lizas afrkaanslÀxa. Nalle Phu. LÀtt som en plÀtt.

20140205-075326.jpgVi kallar henne numera afrikaansprofessorn. Fina grejer. 😍

tonåring

Kommentera

