Lunchdate

Det tog mig 5 månader innan jag upptäckte den lilla pärlan mitt inne i Stellenbosch. (Tack för tipset Marie D). I veckan åt jag lunch med Annika och vi gick till Stellenbosch Botaniska Trädgård. En lugn och fridfull oas mitt i stan. Urmysigt ställe för en lunchdate!
20140207-152520.jpg
I trädgården kan man även köpa med sig växter hem. Här näckrosor. Tänk att ha en egen näckrosdamm hemma. Funkar det på landet Göris? 😉

20140207-152728.jpg
Mitt trevliga lunchsällskap: Annika, boråsare som emigrerat till Stellenbosch. Tack för ännu en trevlig/tjattrig 😁😘 lunch Annika!

20140207-153046.jpg
20140207-153155.jpg
Tilda och hennes vänner sover sött efter en kväll på stan. De skulle ut och äta middag bara….tydligen åt de mycket då vi inte hämtade dem förrän vid 1-tiden 😁. Idag rivstartar vi deras Sydafrika vistelse med surflektion i Strand, lunch på vingård och därefter utgång. Jag får ju naturligtvis inte följa med på momentet utgång men förövrigt hänger jag med tjejerna hela dagen. Typ. Bah. Lixsom. Så ni vet. På kvällen byter jag teenager-sällskap mot lite mer moget umgänge. Marie H firar sin 50-årsdag på vingården Rainbows End. Det innebär dubbla vingårdar för mig idag. Svettigt. 😅 Men på något sätt ska jag nog klara av det. 😁😚😳. Önskar er alla en riktigt fin helg.

2 thoughts on “Lunchdate

Kommentera

