Plötsligt händer det….

Träffade Viktor i matbutiken i veckan. Herregud vad hände? Han flyttade till Campus för två veckor sedan och både jag och Tilda stod som två guldfiskar och stirrade när vi hörde hans resonemang kring vad han skulle köpa och inte köpa. Viktor har länge varit intresserad av att äta nyttigt (är f.ö den enda i familjen som inte skåpäter). Nu skulle han inte bara handla nyttigt utan också billigt med en budget på x Rand/dag. Han ville ha tips på bra maträtter och vad jag än föreslog dissade han det. FÖR DYRT. Ok. Vi var förvirrade och imponerade över den vuxna Viktor som stod framför oss. Viktor som flyttade för två veckor sedan var inte vuxen.
Jag erbjöd mig betala. Han tackade men avböjde. ”Du är inte klok” sa Tilda till brorsan. ”Hade det varit jag hade jag fyllt vagnen med extra allt” sa hon. Jag är inte så säker på det. När man kommer till en viss punkt i livet är det en stor tillfredsställelse att kunna göra rätt för sig och klara sig själv. Viktor är där nu. Studiebidrag från CSN i svenska kronor klarar man sig bra på när Randen är svag.

20140207-151234.jpg

Dagens sanning?

Kommentera

