Lanzerac Estate

Idag ringde Viktor på håltimmen och ville träffas. Lägligt nog var det lunchtid….hm….😁. Vi bestämde oss för att befria honom från linsbudgetträsket en liten stund och styrde kosan mot tjusiga Lanzerac Estate. Vingården ligger nästan mitt inne i stan men ändå får man känslan av att man befinner sig i en fridfull oas.
Vingården erbjuder – förutom vin – en restaurang där vi åt lunch.

20140211-152350.jpg

20140211-152643.jpg
I den här mysiga salongen kunde man ta en fördrink eller kaffe på maten.

20140211-180449.jpg
Mammas 💚. Passade på att ge honom hans Alla 💜 Dag- present eftersom man aldrig vet när han dyker upp igen. Samma present varje år. Viktigt att hålla på traditionerna…..😉. För den nyfiken läsaren kan jag berätta att paketet på AllaHjärtansDag alltid innehåller kalsonger/trosor och 💙-godisar.

20140211-152909.jpg
Vingården har dessutom en tjusig hotell- och konferensavdelning och jag förstår mycket väl varför man väljer att fira sin 35-års dag där Lisette!
Viktor och Göran framför hotellet.

20140211-153206.jpg
Omgivningarna kring hotellet.

20140211-153358.jpg

20140211-153512.jpg

20140211-153728.jpg
I vinkällaren kan man gör vinprovning (no shit!) samt smaka på dagens skörd av druvor.

20140211-174531.jpg

20140211-174734.jpg
I anslutning till vinkällaren finns dessutom en delikatessbutik och ytterligare en delirestaurang.

20140211-175217.jpg
På återseende Lanzerac! Här kan jag tänka mig att bo när jag återvänder till ZA på semester. 😉☀

5 thoughts on “Lanzerac Estate

  1. Era vingårdar är fantastiska!!! Vill köpa flygbiljett omedelkvickt. Vilken stad ligger närmast?
    Hur kan ni lämna detta för Sverige ? 🙂 🙂
    😦 😦

  2. Ser härligt ut Marie
    Skall bli gott att komma tillbaka i mars igen, välj ut några
    bra vingårdar tills vi kommer, så Hasse og Lena får njuta av detta goda oxo.
    Bara att få njuta av den goa värmen blir hur bra som helst
    Kramar
    Mor og Far

  3. Åååååå det var så fint inne i restaurangen också, här åt vi den absolut godaste maten. Spa av delningen med 30 gradig pool ååååå där mådde man som en drottning. Tittade precis på hotellet innan jag gick in på FB och fick se att ni varit där idag. 🙂 Grymt! Häftigt att päronen kommer igen, vi har bokat annan resa på påsklovet annars hade jag nog inte kunnat hålla mig från att åka till Stellies igen. Konstigt, jag var säker på att detta var den sista resan till SA i dec som vi gjorde men vi hann knappt komma hem förrän vi bokade igen! Det är fantastiskt så är det bara. Njut av livet fam Grell!

Kommentera

