Sommarkväll

Njuter av härliga sommarkvällar på altanen. Sommaren i ZA är lååååång och underbar. Att anpassa sig till sommar fast vi normalt är vana vid vinter vid den här årstiden är inga problem. Värmen här är dessutom perfekt enligt mig: torr och oftast runt 30 grader. I helgen säger prognosen + 40 grader och då blir fru Grell kinkig. 😁

20140211-205540.jpg
Idag har tjejerna varit på manikyr och sedan gjort Stellies ordentligt. Det blev en lång shoppingtur 😳. Till middagen har de underhållit oss med historier från deras gemensamma uppväxt. Och jag som trodde jag visste allt om dem…..😝😛😉. Vissa saker är det bäst att man som förälder får höra några år senare…..inte för att JAG undanhållit något för mina föräldrar 😚.

På tal om vinter var det en ”vänlig” själ som skickade oss en bild som påminde oss om vårt liv hemma. En bild på vår sommarstuga. Blandade känslor när jag såg den. Stocken är mitt paradis på jorden. Fick ett uns av hemlängtan när jag såg huset.

stocken

Tror jag gillar den här versionen bättre. Mitt ”Tjuren Ferdinand Ställe”.

Bild

Kommentera

