100 days to go

Om 100 dagar är vårt 280 dagar långa äventyr till ända då vi återvänder till Sverige. Härligt att vi har 1/3 kvar för vi är inte färdiga med ZA än. Frågan är om vi någonsin blir det? ☺. Tror inte det. Att vi återvänder är ett faktum. Semester, företag, svalor (= de som likt svalorna övervintrar här när vintern i Europa blir för tråkig)? Vem vet. Att dela tiden mellan ZA och Sverige hade varit en dröm den dagen vi slutar jobba.

Vi blir bortskämda här. HUR ska jag klara mig hemma? 😁 Vem ska hjälpa mig med kundvagnen, packa mina matpåsar i affären, tvätta mina kläder, tanka min bil, tvätta mina vindrutor? OBS! Ett skämt!!
Idag upptäckte jag ett nytt ”konstruerat” arbete som definitivt inte finns i Sverige. När jag kom in på banken stod det en man innanför dörren som välkomnade mig OCH tryckte fram min nummerlapp ur apparaten och stoppade den i min hand samtidigt som han lotsade lotsade mig fram till rätt disk. Jag kände mig som ett litet barn men också så väldigt välkommen och omhändertagen. Vart man än kommer är personaltätheten hög och det vimlar av hjälpsamma och tillmötesgående människor överallt. På riktigt: jag har inte träffat EN sur, stressad eller snorkig människa på 6 månader. HUR skönt är det då??????
Tankning och vindrutetvätt pågår.

20140218-210209.jpg

20140218-210328.jpg
Allt medan jag sitter kvar i bilen och filurar. Statoil Sävedalen: hur löser vi det i höst? 😝

2 thoughts on “100 days to go

Kommentera

