Winner of the Travel Blog Awards 2013

Bild

Numera pryder den här fina badgen min header på bloggen. Stolt som en tupp är jag nu när allt faktiskt hunnit smälta in och landa. Först var jag mest glad för att jag skulle få boken publicerad men nu efter anstormningen av gratulationer inser jag också att det var ganska fräckt att VINNA tävlingen. Tack återigen alla ni som röstade på karusellen. Fantastiskt! Jag sitter fortfarande med ett saligt leende på läpparna.

Ni som vill kan läsa vinnarintervjun som SuperSaverTravel gjort med mig:

http://www.supersavertravel.se/tavling/travel-blog-awards/2013/leva-utomlands

Lizas afrikaanstal gick bra. Hur bra kan ni läsa om på hennes blogg http://www.nattstad.se/lizasliv/har-inte-bloggat-pa-lange-12677985.

Ingen rast och ro på den där Rhenishskolan. Ikväll tränar ”vi” för talet hon ska hålla i morgon. Då på engelska tack och lov. Hon (och vi) är betydligt mycket bättre på engelska än afrikaans.

Speechtime! Träning pågår.

20140227-204118.jpg
Lilla Liza. Jag är så imponerad av hur du tar dig an utmaningarna som du ställs inför dagligen. Troligen var utmaningen störst för dig eftersom du var den enda av oss som inte pratade engelska när vi flyttade till ZA. Men jösses vad du har lärt dig. Det är fantastiskt att stå bredvid och se på. Jag njuter.

6 thoughts on “Winner of the Travel Blog Awards 2013

  1. Det är verkligen beundranvärt av den unga damen att kunna ge tal på
    två språk, som hon inte kunde, när ni flyttade till ZA. Frimodigt vågande
    leder till ett framgångsrikt liv. Given a chance – take it! Åh, att vara ung,
    eller åtminstone lite yngre! 🙂

Kommentera

