I Bubblan

Jag kände min familj mycket väl innan vi åkte till ZA och vi har alltid haft en bra och väldigt öppen dialog i familjen. Naturligtvis bråkar vi och är osams som alla andra men löser det med kommunikation. Sedan flyttar vi hit och tiden vi tillbringar tillsammans per dag ökar dramatiskt jämfört med i Sverige. Det var en av meningarna med resan. Jag trodde inte man kunde lära känna några personer ännu mer än jag kände dem men nu vet jag att man kan det. Alla filter och distraherande faktorer är borta. Kvar är vi i familjen, våra relationer och massor av tid. Det som oftast är en bristvara hemma (tid) har blivit en vardag. Göran, jag och tjejerna är tightare än någonsin, som ett tuggummi som fastnar i baken…😉. Vi har ännu mer lärt känna varandras goda och dåliga egenskaper. Man gläds med de goda och lär sig parera de dåliga
Viktor är med fast på sitt sätt vid sidlinjen. Han gör det han ska göra i den fasen han är och att tvinga in honom i det intensiva familjeumgänget skulle vara att bromsa hans frigörelse. Jag är glad att han bodde hos oss de första 4 månaderna. Nu är det annat som gäller för honom som håller på att bli vuxen.
Vi andra 4 fortsätter frossa i umgänge. Inser att det är en övergående lyxvara och att jag när vi kommer hem kommer ha abstinens av att inte umgås dygnet runt med min fina familj som ibland retar gallfeber på mig. 😘

Kommentera

