Från barn får man höra sanningen

Fick snigelpost från Sverige i veckan. Underbart. Kusin Axel 4 år som var här och hälsade på i julas frågar sin mamma dagligen varför de inte kan åka tillbaks och när det ska bli lika soligt i Sverige som hos Marie och Göran i ZA. Gullunge 💚. Hur som helst fick han för sig att porträttera familjen Grell och skicka teckningen till oss. Varsågoda, jag ger er Axels tolkning av familjen Grell:

20140302-121744.jpg
– mig har han målat med nagellack och läppstift, flärdfullt och elegant. Tack Axel det känns bra eftersom jag i bästa fall lyckas kleta på lite läppstift en gång om året. På nyår. Jag ser dessutom störst ut i familjen och det tolkar jag som om jag tar mycket plats. Hehe. 😝
– Göran å andra sidan är tecknad minst i familjen…hm. T.o.m mindre än Liza. Stackars Göran. 💚 Ett av våra barn sa som liten: ”Pappa bestämmer så mycket på jobbet så han behöver inte bestämma så mycket hemma, det kan vi göra” Höhö. 😳 Länge leve demokratin.
– Liza och Tilda har nagellack. Fina tjejer och nagellack har de ofta.
– Görans goda vän Örjan har lyckats knö sig in på familjebilden till vänster bakom Tilda. NEJ vi bor inte i ett kollektiv och Göran och Örjan är bara goda vänner och kollegor. 😉
– Hunden Diva och katten Puma fick inte vara med. Svårt att rita tyckte Axel. Tror jag det. I hans ålder är det väl fortfarande huvudfotingar som gäller?
– Roligast av allt; jag skrattar fortfarande: Viktor ligger ner. ”Varför har du målat Viktor liggande?” frågar mamma Malin. ”Han är såååå lång och såååå trött” svarade Axel. 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
Trots att Viktor är 19 år har han ett post-teenage beteende som innebär att han mestadels halvsitter eller ligger ner. Huvudet på spiken Axel! Dessutom är han lååååång nu. Så lång så att lillkusinen som är en tvärhand hög knappt ser honom när han står upp. Sååååå lång i Axels värld att han inte får plats att rita på höjden på teckningen utan måste ritas på längden. Det ni! 😘

Alla ni som hört av er om bidrag till Anna: TACK!!!!! Glöm inte skriva vem pengarna är från när ni sätter in dem på mitt konto. Kram 💜

Kommentera

