Tusen tack!

På några veckor har det kommit in 4600:- till Annas insamling och jag vet att det är mer på väg. För de pengarna kan Anna betala sin hyra i ett HELT år om hon väljer att stanna där hon är nu. Det tar Anna 47 (!) arbetsdagar att få ihop den summan när hon har en normal lön. Tack snälla! Hoppas ni förstår vilken skillnad ni gör! 💚💜💙

Bilden är tagen från när vi hjälpte Anna flytta till sitt nya rum i februari.

20140305-211205.jpg

Jag avvaktar med att ge Anna pengarna av TVÅ orsaker:

1. Hon flyttade akut till första bästa ställe hon hittade. Att hon ska fortsätta bo i just den kåkstaden vet hon/vi inte riktigt ännu. Väntar därför med att eventuellt köpa något eller hyra på längre tid. Hon trivs dock väldigt bra där så det kan absolut vara ett alternativ.

2. Fram tills hon flyttade från sin familj fick hon inte själv behålla de pengarna hon tjänade när hon jobbade. Några personer tog dem. 😞 Jag tror att problemet är löst i och med uppbrottet men vill verkligen försäkra mig om detta innan jag ger henne pengarna så de inte hamnar hos fel personer igen. Troligen avvaktar jag av den anledningen så länge som möjligt, dvs till i maj med att köpa/hyra något eller ge henne pengarna. Ju längre jag väntar desto stabilare hinner hennes tillvaro bli. Det bästa hade varit att kunna investera i ett boende och ge henne den tryggheten. 😘 Jag återkommer om när, var och hur det blir. Tills dess: TACK för era bidrag. Anna kommer bli så lycklig när hon får reda på detta. Bara det att vi ger henne extra pengar ibland till ex medicin och mat gör henne oerhört tacksam. Hon kommer bli överväldigad av den summan hon får sedan. Förutom att skaffa henne ett tryggt boende där hon kan komma till ro med sin 15-åriga son som hon tog med sig från Kayamandi tänker jag att vi ska använda lite av pengarna till Naidos (hennes son) studier. Vad tror ni om det?

One thought on “Tusen tack!

  1. Du har ett stort varmt hjärta Marie och du agerar eftertänksamt och klokt. Vilken typ av utbildning skulle kunna vara aktuell för Annas son? Hur kan man ombesörja att pengarna verkligen går tlll utbildning och inte önskade ”prylar”? Jag tror nog att det kan bli ytterligare medel om man får den saken klarlagd. STOR kram Marie. ❤

Kommentera

