Reflektion på kvällskvisten….

20130820-153516.jpgIt’s Not Trespassing When You Cross Your Own Boundaries

Dessa två bilder publicerade jag precis innan vårt stora äventyr påbörjades i augusti 2013. Jag tyckte att bilderna kändes viktiga och som någon slags illustration av vad vårt äventyr skulle kunna bli. I dagarna kommer det publiceras en artikel i en lokal tidning i Sverige om vår familjs äventyr i Sydafrika. Av den anledningen har vi fått besvara en del frågor om vår vistelse här. Bland annat hur resan påverkat oss och vad den inneburit på många olika plan. Det innebar en del reflektioner och aha-upplevelser och när jag ser de här två bilderna idag, 7 månader senare känner jag: WOW så fräckt det blev! OM vi tittat på livet ur ett annat perspektiv? JA! OM vi varit tvungna att kliva utanför våra bekvämlighetszoner många gånger? JA!!

Framförallt gäller det barnen som har gått i skolan. Jag är imponerad av hur de tagit sig an de dagliga utmaningar som man faktiskt ställs inför som nykomling i ett främmande land. De har dessutom gjort det med en glädje, entusiasm och jävlar-anamma som jag är oerhört tacksam för och stolt över. Jag vågar mig på att säga att deras gränser är ganska utsuddade vid det här laget. Innebörd: att kliva över de där gränserna ideligen gör att du inser att du kan klara av att göra precis vad du vill. För mig som står bredvid och tittar på barnen kan jag beskriva upplevelsen med två engelska ord: mindblowing and breathtaking. Tack till hela min familj och mig själv för att vi bestämde oss för att genomföra detta projektet. Visst riskade/satsade vi en del – men fick tusenfalt åter.

3 thoughts on “Reflektion på kvällskvisten….

  1. Ser fram emot att få träffa dig Marie när ni väl är hemma i gamla sveden igen. Du framstår som en slags ledstjärna för mig, – hur man faktiskt OCKSÅ kan göra här i livet. Bästa val ni gjort tycker ju jag vid ert vägskäl här i livet. Bravo!!!! Fullt ut BRAVO!!!

  2. Bra jobbat hela familjen Grell! Så nyttigt, för hela familjen! Många är så rädda för att bryta upp och göra något annat. Man måste bara våga! Jag, menar Sverige finns ju kvar inklusive släkt och vänner, så vad har man att förlora?!

  3. Hela fam Grell har satsat, ni har vunnit och ni har själva gjort hela jobbet!! Du/ni har berikat min vardag här hemma genom bloggen, FB och alla mail. Jag säger som Anita, det skall bli roligt att få träffa dig i RL!! Dina ord WOW så fräckt det blev, ja det är vi nog många som håller med om!! Skall med glädje följa er på bloggen de sista månaderna 🙂 Det känns extra fint att ha någon att dela SA med framöver. You go girl!! KRAM

Kommentera

