En skateboard kommer rullande….

…med en styck son. Göran och jag träffade Viktor på fm för att diskutera framtid. Många beslut ska fattas för unge herr Grell inför hemkomst. Jobb eller plugg i höst? Var ska han plugga/jobba? Ska han bo i Sverige eller utomlands? Valmöjligheterna är många och viljan att göra mycket är stor. Efter resonerande fram och tillbaks en stund lyckades han dock komma fram till vad han helst vill göra och kände sig nöjd med detta beslut. Jag kommer ihåg hur jag själv kände mig i den åldern. Redo och ivrig att komma igång med mitt vuxenliv. I efterhand inser man att man inte behöver göra allt på en gång…som man kanske vill och tror när man är 19 år. 😃 Viktor är en kille med stora ambitioner och mycket driv och det blir spännande att se vart han hamnar.

20140320-212444.jpg

20140320-212546.jpg
Resten av gänget var på stan under tiden och sedan sågs vi på Lizas för mysfika.

20140320-212731.jpg
Farbror Hasse är en stor theälskare och på Lizas finns det resurser.

20140320-212912.jpg
Kvällen har ägnats åt förberedelser inför morgondagen då det bär av på camping/hike i 3 dagar i Cederberg Mountains tillsammans med ett gäng sydafrikaner och hela Ohlsson klanen. Så spännande och roligt att få se en annan del av ZA. Detta innebär att det blir tyst på bloggen lika länge för dit vi ska är det dött och stilla i cyperspace. Återkommer med campingreferat på måndag.
Hann med en liten show till ikväll. Moster Monica och Liza rockar fett till ”Hej, hej Monika”.

20140320-213841.jpg
Den förstummade publiken…

20140320-214119.jpg

Som ett helt gympapass. Förstår ni varför moster Monica håller sig så fräsch? Hemligheten är att skaffa sig överaktiva syskonbarn och barnbarn och göra sig så populär hos dem så att man inte får vara i fred en enda minut. Till och med Diva avgudar Monica. Jag kan berätta en typisk Monica historia för er: När Liza döptes var Viktor 8 år gammal och spelade streethockey hela dagarna. På mottagningen efter dopet var plötsligt Monica borta. Jag kollade ut genom fönstret och såg Monica ute på vändplatsen i fina långklänningen, klackskor och FULL hockeymundering spelandes streethockey med en överlycklig 8-åring (Viktor) medan resten av gästerna satt inne och sörplade kaffe och tårta. Moster Monica i ett nötskal. Jag önskar alla människor fick ha en moster och gammelmoster Monica. Det gör livet lite mer kvalitativt.

2 thoughts on “En skateboard kommer rullande….

  1. Viktor kan skatta sej lycklig. Kommer ihåg när jag var 19 år. Jag hade gått ut Handelsgymnasiet i Norrköping.
    Var ledig under sommaren och hjälpte min mor med matserveringen. Sen blev det
    Stockholm, där jag bodde hos en faster under tiden jag sökte jobb. Blev sekreterare
    på Irano Swedish Co. och lyckades få en lägenhet i Traneberg, ett rm med kök och
    matvrå, som jag delade med en handbollskompis fr N-köping. Vi hade inga möbler förrän
    vi fick vår första månadslön, då vi köpte en sån där dubbelsäng, där man gömmer en
    säng under den andra. Vi jobbade på veckändarna och tjänade extra. Men kul hade vi.
    ”På den tiden” ansågs man vuxen vid 18-19 års ålder, och det väntades att man skulle
    försörja sej själv.

    Älskar ansiktsuttrycken på den förstummade publiken!!!!
    Härligt moster!!!

Kommentera

