stressless

BildNär jag ser tillbaks på vår tid i ZA kommer jag fram till att det är ett av de bästa besluten vi tagit i vårt liv. Att åka hit med familjen är troligen det bästa vi har gjort. Många är orsakerna till detta men en av de största trivselfaktorerna är att vi lever ett liv utan stress här. I-N-G-E-N stress alls. Naturligtvis eftersom vi inte jobbar. Vi har HUR mycket tid som helst utan att det känns tråkigt eller enformigt. Jag hade en någon timme för ett par månader sedan när jag kände antydan till stress en dag och slogs då av insikten att det var väldigt länge sedan jag var i ett tillstånd som liknade stress eller ens högt tempo. Att uppleva detta vakuum av lugn och ro har varit en fantastisk förmån. Livet i Sverige är inte alltid stressigt men definitivt väldigt mycket mer aktivt och tempofyllt än här. Ett av mina löften till mig själv när jag återvänder till Sverige är att praktisera ”live-slow” i större grad än tidigare. Ni som känner mig vet att det blir en utmaning då jag är en supereffektiv och energisk människa. En blandning av det europeiska högeffektiva livet och det sydafrikanska lite mer ”fånga dagen” tänket hade varit optimalt.

Typ så här:

– Mamma när är middagen klar?

– Snart…ska bara filosofera lite först….

BildDrömma kan man ju alltid. Jag har antagligen lyckats få i hop en gedigen fixlista på den långa flygresan hem🙂 och så fort jag sätter min fot på svensk mark kommer jag troligen återgå till min forna skepnad som multi-taskare.

Kommentera

