Skolavslutning!!!!

10 dagars lov mellan termin 1 och 2. Härligt!
Liza håller stolt upp sitt betyg, Tilda sin Matric-tröja som bara sistaårseleverna har.
20140328-115949.jpg
Idag är det skugga som gäller för det är varmt och soligt. Motvilligt kom de ljusskygga ut i trädgården för foto. Jag konstaterar att familjens sol- och ljus kvot är fylld till bredden och att de flesta i familjen nu föredrar skugga framför sol. 😁 Det satt långt inne att skriva men det är dagens sanning. Värmen däremot älskar jag och njuter lika mycket av den som tidigare.

20140328-120259.jpg

20140328-121143.jpg
Diva firar skolavslutning med besök på hundspa och ny frisyr.

20140328-121313.jpg
Jag har äntligen hittat ett företag som har tagit på sig att arrangera hennes resa till Sverige. (Man måste boka via en agent i ZA, inte direkt hos flygbolaget). Det tog bara 8 veckor att få till det….😁. Inte nog med att de ska fixa transporten…i mailkonversationen vi haft angående detaljerna refererar de till Diva som ”your precious fury familymember”, ”your little baby” och ”your little miracle”…..herregud det finns tydligen folk som är värre än mig 😉. Undrar om de bokar ”my little sweetie” i första klass? Skulle inte bli förvånad. De kallar sig ”dedicated pet travel consultants” och avslutar alla mail med ”have a pawsome day”. Jag känner mig övertygad och lugn inför det faktum att jag ska lämna ”mattes älskling” i deras händer…förlåt tassar.

Kommentera

