Spontansemester

Viktor frågade pappa Göran:
”Vad var det som gjorde att du blev kär i mamma?”
”Hon var spontan, äventyrlig, rolig och cool och tog dagen som den kom” svarade pappa Göran.
Tydligen inte de adjektiven som sonen kopplar samman med den ömma modern för det klockrena svaret blev:
”Pratar vi om samma person. Vad hände?” säger han och sneglar frågande på sin strukturerade hönsmamma 😘.
Mitt ännu mer klockrena och ärliga svar blev:
”Jag skaffade barn 💚”.

Som många andra blev jag en mycket mer effektiv, planerande och regelbunden människa när jag skaffade barn. Det krävs liksom när man driver Grell AB. Eftersom vi har mycket TID i ZA har det funnits större utrymme för spontanitet och mindre behov av planering. Vi lever mestadels för dagen. En lyx man sällan hinner unna sig hemma då hjärnan ofta är delad mellan den aktuella dagen och saker längre fram i veckan. Det har varit skönt att kunna vara mycket oplanerad en längre tid. Det har tom gått så långt så att vi imorgon åker på semester 1 vecka längs Garden Route utan att ha bokat EN enda hotellnatt eller aktivitet. Vi vet inte ens vilka städer vi ska besöka…vi sätter oss helt enkelt i bilen som vi gjorde när vi var själva i början av 90-talet och kör dit näsan pekar. Jag tror inte det är sant. Guldmedalj till både mig och Göran som har svart bälte i planering. Och vet ni vad…..det känns riktigt spännande och bra.
Vi hörs under veckan. 😃 Vi ska inte tälta och WiFi finns överallt. 👍

Somnade nöjd igår medan jag tänkte på Anna i sitt nya rum. Fick frågor på bloggen om fortsatta bidrag och NATURLIGTVIS är det inte försent att bidra. Jag kommer fortsätta skicka pengar varje månad till Anna så länge pengarna räcker..dvs 18-20 månader. Kanske längre.

Avslutade fredagen med spontanmiddag med Hunneyballs på Woodmill Market i Stellies. Lika trevligt som vanligt! Onepiece har nu blivit populärt i ZA och den stora leopardälskaren köpte en läckerbit.

20140329-084721.jpg

Kommentera

